زنان

امید به پیروزی رئیسی و حفظ امنیت شغلی بانوان

جهانگیری با اظهار امیدواری نسبت به رسیدگی به وضعیت زنان آسیب‌پذیر در دولت آینده گفت: بهتر است قوانین متناسب با شرایط شغلی زنان سرپرست خانوار تسهیل شود. امنیت شغلی و تأمین معاش این زنان باید توسط دولت صورت بگیرد، تا دغدغه آن‌ها برای کسب معاش و رسیدگی به فرزندان رفع شود و امید است آیت‌الله رئیسی با مشی که دارند بتوانند نسبت به حل آن اقدام نماید.
میترا جهانگیری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ضمن اهمیت مشارکت و حماسهآفرینی مردم در پای صندوقهای رأی در جمعه این هفته گفت: امیدواریم با حضور مردم شاهد پیروزی آیتالله رئیسی بهعنوان فرد اصلح، موثق، انقلابی و باروحیه جهادی و در خط ولایت و اسلام و انقلاب باشیم.

وی با بیان دو تعریف از زنان بیسرپرست و بد سرپرست بهعنوان اقشار آسیبپذیر گفت: این اقشار نیاز به چتر حمایتی دارند. در دولت فعلی آنچنانکه باید به این زنان رسیدگی شود، اتفاقی صورت نگرفت و قوانین در رابطه با این اقشار اجرا نشده است اکنون برای اجرای قوانین مجلس توسط دولت با مشکلات عدیدهای مواجه هستیم.

جهانگیری با اشاره به اهمیت نقش زنان در پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی تأکید کرد: نیمی از جمعیت فعال کشور را زنان تشکیل میدهند و نباید بانوان را نادیده گرفت، برخی از بانوان ما به هر دلیلی ممکن است سرپرست خود را از دست داده و یا ناگزیرند با سرپرست بد زندگی کنند.

این عضو شورای مرکزی افزود: یکی از طرحهایی که صورت پذیرفت، در سال 88 اولین همایش آسیبشناسی زنان و کودکان بد سرپرست را با همت سردار کرمی راد برگزار کردیم و تعاریف و حمایتهایی برای این اقشار تعریف شد اما در دولتها و بهویژه دولت تدبیر به این امر توجهی نشد.

وی ادامه داد: در مجلس نهم قانونی در زمینه زنان سرپرست خانوار و کاهش ساعات کاری زنان با شرایط خاص مانند مادران دارای فرزند معلول تصویب شد؛ اما در همین حوزه نیز با مشکلاتی روبرو هستیم و برای اجرای آن تعریف واحدی صورت نگرفته است و ارادهای برای اجرایی سازی آن از سوی دولت وجود ندارد.

جهانگیری با اظهار امیدواری نسبت به رسیدگی به وضعیت زنان آسیبپذیر در دولت آینده خاطرنشان کرد: بهتر است قوانین متناسب با شرایط شغلی زنان سرپرست خانوار تسهیل شود. امنیت شغلی و تأمین معاش این زنان باید توسط دولت صورت بگیرد، تا دغدغه آنها برای کسب معاش و رسیدگی به فرزندان رفع شود و امید است آیتالله رئیسی با مشی که دارند بتوانند نسبت به حل آن اقدام نماید.

عضو شورای مرکزی در پایان گفت: حمایتهای اجتماعی، درمانی و حقوقی از جمله مواردی است که باید مورد نظر دولت قرار گیرد. ما قوانین مناسبی داریم اما در حوزه اجرا کوتاهیهای جدی صورت میگیرد.

https://shoma-weekly.ir/8hOooA