شهرستانها

امیدی به گیلان نداشته باشید ب مؤتلفه اسلامی گیلان

آقای عارف! در استان گیلان رای‌های خاکستری به جیب احزاب و گروه‌های سیاسی و با فرمان امثال شما‌ها وارد نشده و جابجا نمی‌شود.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان گفت: ظرفیت اصلاحطلبی در کشور زیر ۸ درصد است؛ در اوج اصلاحات در این استان مردم گیلان بالای ۷۵ درصد به یک جریان دیگر رای دادند و دوره دوم دولت قبل این رقم افزایش یافت.

حسن کربلایی در گفتگو با «در گیلان» با اشاره به اظهارات اخیر عارف در رشت اظهار کرد: برخلاف نظر آقای عارف بنده معتقدم اصلاحطلبان شانسی برای پیروزی در انتخابات آینده ندارند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: اگر استقرار دولت روحانی موجب چنین توهمی شده باید عرض کنم انبوه بیکاریها در حوزه جوانان و رکود اقتصاد و حلنکردن مشکل ازدواج و معضلات فرهنگی و اجتماعی، از محبوبیت آقای روحانی کاسته است.

وی ادامه داد: افراد و جریانهای سیاسی به نوع خود منتقد دولت و سیاستهای دولتی هستند و بهتر است به گیلان امیدی نداشته باشند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان با بیان اینکه ۲۳ ماه از مذاکرات گذشته؛ ولی هنوز دستاوردی به چشم نمیخورد، ابراز نمود: کدام موفقیت و پیروزی از طریق مذاکرات نصیب ایران شده است.

کربلایی با تاکید بر اینکه سیاسیون باید مواضع شفاف داشته باشند، تصریح کرد: بهتر بود آقای عارف به کسانی که در جلسات او شرکت کردند توصیه میکرد که حساب خود را از جریان فتنه جدا کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان همچنین گفت: اگر اصلاحطلبان و اعتدالگرایان با فتنه و فتنهگران رابطه نزدیک دارند چگونه میخواهند فتنهگران را شناسایی و از حزب خود اخراج کرده یا با آنها همسفره نشوند.

این فعال سیاسی استان اظهار داشت: خوب است آقای عارف بداند، مسیر ۲۴ خرداد پر سنگلاخ بوده و کاروان حسن روحانی بهسختی توانسته از این جاده عبور نماید و این راه هرگز برای انتخابات ۷ اسفند مسیری چند بانده نخواهد بود. وی تاکید کرد: آن کلیدی که اتومبیل اعتدال را روشن کرده و رقبا را کنار زده، هرگز در کارهای روزمره مردم نچرخید. عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان افزود: خوب است به هشدارها، تذکرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در هفته دولت توجه کنید و ببینید دولت چقدر کارهای انجام نشده و ناتمام دارد و چقدر در انجام وعدهها ناکام بوده است. کربلایی خطاب به محمدرضا عارف خاطرنشان نمود: این نوع حضور در استانها و ادای بزرگترها را درآوردن، اعتدال، اصلاحات و فتنه را به مقصد نخواهد رساند. وی با اشاره به اینکه اشکال اصلی دولت اعتدال عدم توانایی در رفع مشکلات مردم است، اذعان داشت: آقای عارف، آن مشارکت حداکثری که از آن نام میبرید نیاز به محرک دارد و آن هم بهترشدن اوضاع اقتصادی مردم است.

این فعال سیاسی استان با بیان اینکه مردم گیلان با فقر و تهیدستی دست و پنجه نرم میکنند، گفت: جوانان بیکار، کشاورزانی همواره بدهکار، شرکتها و کارخانجات ورشکسته و گرفتاریهای دیگری که این دولت قرار بود آنها را برطرف کند، متاسفانه قادر به انجام این کار نشد.

کربلایی تاکید کرد: آقای عارف! در استان گیلان رایهای خاکستری به جیب احزاب و گروههای سیاسی و با فرمان امثال شماها وارد نشده و جابجا نمیشود.

وی با بیان اینکه مردم گیلان از مدیران فعلی که خود را اصلاحطلب و اعتدالگرا میدانند، کار و تلاش میخواهند، اظهار کرد: اگر سری به بخشها، روستاها و شهرکهای صنعتی میزدید، مشاهده میکردید که از کار، تلاش، شغل و ساخت و ساز خبری نیست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه شنیدم دنبال مجلسی هستید که با دولت همگام باشد، اذعان داشت: بهتر است به دولت بگویید فعلا با این مجلس همگام باشد و طبق مقررات و قوانین عمل کند و اختیارات غیرقانونی نخواهد. کربلایی با بیان اینکه شما نمیتوانید وکیل الدوله بسازید، خاطرنشان کرد: همه دولتهایی که بهدنبال ساختن مجلس دولتی بودند، شکست خوردند. مردم در ایران اسلامی طبق قوانین جاری در انتخاب نمایندگان از کسی فرمان نمیگیرند. وی با تاکید بر اینکه ظرفیت اصلاحطلبی در کشور زیر ۸ درصد است، خطاب به عارف گفت: بیهوده گرفتار اوهام نشوید، در اوج اصلاحات در این استان مردم گیلان بالای ۷۵ درصد به یک جریان دیگر رای دادند و دوره دوم دولت قبل این رقم افزایش یافت. بنابراین با مصاحبهها نمیتوانید مردم استان را یکجا اصلاحطلب بدانید. این فعال سیاسی استان در ادامه افزود: جناب عارف! سفرتان دولتی بود یا حزبی؟ هزینههای سفر شما را احزاب اصلاحطلب دادند یا دولت؟ مکانهایی که سخنرانی کردید دولتی بود یا مردمی؟ پذیراییها و تغذیه از بودجه دولتی بود یا مردم و احزاب؟ اوقات مدیرانی که در جلسات شما به طور مکرر حضور یافتند مربوط به دولت است یا احزاب اصلاحطلب؟ آیا حاضرید محاسبه کنید و مجموعه هزینههای تحمیل شده این سفر را از شورای هماهنگی اصلاحات بپردازید؟ کربلایی در پایان خطاب به محمدعلی نجفی استاندار گیلان اظهار کرد: آقای استاندار! این سوال مرا نیز به جمع سوالهایی که هرگز پاسخ ندادید بیفزایید؛ هزینههای سنگین اینگونه سفرها که صد درصد سیاسی و حزبی است را چه کسی میپردازد؟ دولت یا احزاب اصلاحطلب.

https://shoma-weekly.ir/76KXTJ