ورزش

امیدوار به پیروزی نمایندگان فوتبال ایران هستیم

نمایندگان فوتبال ایران در رقابت های آسیایی، در هفته‌ای که گذشت، نتوانستند چهره موفق و برتری از خود ارایه کنند و از سه دیدار با تیم های عربستانی، سه شکست را پذیرا شدند 1 و 9 امتیاز به حریفان مختلف واگذار کردند!
شاهین تهرانی- نمایندگان فوتبال ایران در رقابت های آسیایی، در هفتهای که گذشت، نتوانستند چهره موفق و برتری از خود ارایه کنند و از سه دیدار با تیم های عربستانی، سه شکست را پذیرا شدند 1 و 9 امتیاز به حریفان مختلف واگذار کردند!

این اتفاقی نیست که خوشایند باشد، تماشاگران و علاقهمندان فوتبال  به ویژه هواداران این سه تیم مطرح ایرانی به هیچ وجه نمیپسندند که سه بازی از سه دیدار نمایندگان فوتبال ایران با حریفان عربستانی به نفع حریفان تمام شود! آن هم در شرایطی که کارشناسان فوتبال خوب میدانند که فوتبال عربستان در «حضیض» است و شرایط نامناسبی دارد!

برای فوتبال ایران که حتی در بدترین شرایط هم به واسطه استعدادهای شگرف، شهامت و انگیزه هایی که در جوانان ما وجود دارد و غیر قابل انکار است، داعیه آقایی و سروری در فوتبال قاره کهن را دارد، شکست خوردن در برابر نمایندگان عربستانی اصلاً خوب و قابل توجیه نیست! و این بدترین نتیجهای است که در رقابت های آسیایی برای فوتبال ایران رقم خورده! آن هم در شرایطی که استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز در خانه خودشان برابر الهلال و الشباب عربستان تن به شکست یک بر صفر دادند! سپاهانیها هم بازی را چهار بر یک به الاهلی عربستان واگذار کردند!

هرچند برخی برای توجیه این شکستها را به مسابقات فشرده داخلی لیگ برتر و جام حذفی باشگاههای ایران و خستگی بیش از حد بازیکنان ربط میدهند! زمان برگزاری این مسابقات و تداخل آن با رقابتهای آسیایی و عدم برنامهریزی مناسب از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حرفهایی است که در محافل ورزشی و نشریات مختلف زده میشود، اما فراموش نکنیم که استقلال تهران توانست در ریاض از سد همین الهلال عربستان گذر کند، آبیپوشان در ریاض مهمان الهلال بودند!

اگر قرار بود خستگی ناشی از بازیهای لیگ برتر و جام حذفی در ساقهای بازیکنان دو تیم مانده باشد و شکستهای استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان به برگزاری این بازی ها مربوط بشود، استقلال تهران با توجه به سفری که به عربستان داشت و بی مهریهای  اعراب در میزبانی از تیمهای ایرانی، دلیل محکمه پسندتری برای شکست داشت. آنان در جهنم ریاض پیروز شدند تا معلوم شود، اگر در فوتبال حرفهای مربیان و مدیران برنامهریزی درستی داشت و مثل تیمهای بزرگ جهان، میتوان هر سه روز یکبار هم به میدان رفت و نتایج خوبی هم گرفت.

اگرچه بازی نمایندگان فوتبال کشورمان در هفته گذشته به نفع آنان تمام نشد، اما آنها هنوز هم امیدوارند تا با پیروزی در رقابت های باقی مانده و عبور از حریفان شرایط خودشان را در جدول رده بندی گروه شان بهبود بخشیده و به صعود نگاه امیدوارانهتری داشته باشند.

بازیهای هفته آینده برای دو تیم استقلال و تراکتورسازی بسیار مهم و کلیدی است. تراکتورسازی با عبور از سد الجزیره امارات میتواند امیدوار باشد و استقلال با شکست دادن الریان قطر میتواند امیدوار باشد و به صدرجدول نگاهی جدی داشته باشد.

همچنین سپاهانیها هم در صورت پیروزی بر النصر امارات و الغرافه قطر، شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. کاری که البته برای تیم اصفهانی چندان هم آسان نخواهد بود! استقلال اما بی تردید بهترین نماینده فوتبال ایران در بازیهای جام قهرمانان آسیا است. آنها با پیروزی بر الهلال در خانه حریف صدرجدول را از آن خود کردهاند که در کنار آن هم انگیزه حریف را افزایش دادند  تا آنان در بازی برگشت تلافی کنند و نفری بیست هزار دینار عربی پاداش دریافت کنند!

به هر حال، آرزوی همه علاقهمندان فوتبال، پیروزی نمایندگان فوتبال کشورمان در برابر حریفان آسیایی است. امیدواریم که در هفته آینده برآیند رقابتهای نمایندگان فوتبال ما و آنها، کفه ترازو را به سمت ما سنگینتر کند و به لطف نتایج خوب تیمهای ایرانی هم لیگ برتر ما جذاب شود و هم بازیکنان ملیپوش کشورمان باانگیزه بیشتری تمرینات خود را دنبال کنند.

هفته پنجم، سه شنبه 3/2/92

النصر امارات – سپاهان ایران در امارات

استقلال ایران – الریان قطر در ورزشگاه آزادی تهران

چهارشنبه 4/2/91

الجزیره امارات – تراکتورسازی ایران در امارات

هفته ششم، سه شنبه 10/2/92

سپاهان ایران – الغرافه قطر در ورزشگاه فولاد مبارکه اصفهان

العین امارات – استقلال ایران در امارات

چهارشنبه 11/2/92

تراکتورسازی ایران – الجیش قطر در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

https://shoma-weekly.ir/ozTag1