ورزش

المپیک لندن در پناه سرنیزه و موشکهای زمین به هوا برگزار می‌شود!

المپیک 2014 لندن در سایه سرنیزه، هواپیماهای جنگی تایفون، بالگردهای نظامی کینگ، موشکهای زمین به هوا و 24 هزار نیروهای امنیتی به مدت 16 روز از روز جمعه ششم مرداد ماه در انگلیس برگزار می‌شود.
المپیک 2014 لندن در سایه سرنیزه، هواپیماهای جنگی تایفون، بالگردهای نظامی کینگ، موشکهای زمین به هوا و 24 هزار نیروهای امنیتی به مدت 16 روز از روز جمعه ششم مرداد ماه در انگلیس برگزار می‌شود.
وزارت دفاع انگلیس مقررات «پرواز ممنوع» را بر فراز دهکده المپیک لندن و مناطقی از جنوب شرق انگلیس به وسعت 30 مایل را به مورد اجرا گذاشت و برای کنترل آن از موشکهای زمین به هوا، هواپیماهای جنگی و بالگردهای نظامی استفاده می‌کنند! در صورتی که هواپیما و یا دیگر اشیاء پرنده بدون مجوز وارد منطقه پرواز ممنوع شوند، پس از ارسال هشدارهای لازم با موشک و یا هواپیماهای جنگی مورد اصابت قرار می‌گیرند و ساقط می‌شوند!
هواپیماهای جنگی تایفون و بالگردهای نظامی کینگ در پایگاه هوایی «نورث هولت» در حالت آماده‌باش به سر می‌برند تا در صورت نیاز دست به عملیات نظامی بزنند و نیز ناو جنگی «اچ.ام.اس اوشین» یکی از کشتی‌های جنگی بزرگ خود را که مجهز به اسکادران بالگرد هم می‌باشد در رودخانه تایمز در نزدیکی دهکده المپیک مستقر کرده است!
یکی از کارکنان شرکت امنیتی «جی 4 اس» که بخش مهمی از امور امنیتی بازیهای المپیک 2014 لندن را بر عهده دارد، گفت: احمال این که کسی بتواند اسلحه و یا مواد منفجره‌ای را وارد اماکن برگزاری مسابقات المپیک کند، حدود 50 درصد است!
شبکه خبری بی بی سی در گزارشی اعلام کرد که پیشتر قرار بود، ارتش انگلیس حدود 13 هزار و 500 نفر از نیروهای خود را برای کمک به امور امنیتی و انتظامی المپیک اختصاص دهد که با افزوده شدن 3500 نیروی دیگر این رقم به 17 هزار نفر افزایش یافت و نیز وزارت دفاع انگلیس به ارتش این کشور برای تامین نیروی اضافه بر این تعداد، آماده‌باش داده است!
موضوع تأمین امنیت بازیهای 2014 المپیک لندن یکی از دغدغه‌های اصلی مقامات انگلیسی است و سرمایه‌گذاری هنگفتی هم در این زمینه انجام شده است! علاوه بر به کارگیری تجهیزات نظامی پیشرفته، مجموعاً «24» هزار نیروی آموزش دیده مسئولیت امور امنیتی المپیک لندن را بر عهده خواهند داشت.با تمامی این تفاصیل، «اسکای نیوز» در گزارشی اعلام کرد که هنوز حفره‌های امنیتی زیادی در بازیهای المپیک 2014 لندن وجود دارد.


https://shoma-weekly.ir/ydlxuO