اقتصاد

التزام مجریان به اقتصاد مقاومتی در حد حرف بوده است

عضو هیئت موسس حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اقدام و عمل در حرف بوده ولی در عمل صورت نگرفته است چراکه بنا بر گفته رهبری باید کارها به بخش خصوصی واگذار می‌شد ولی محقق نشد.
ابوالفضل توکلی بینا در گفت‌وگو با صنعت8، در خصوص اقدام و عمل دولت در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقدام و عمل در حرف بوده ولی در عمل صورت نگرفته است چراکه بنا بر گفته رهبری باید کارها به بخش خصوصی واگذار می‌شد ولی محقق نشد و تولید باید به گونه‌ای باشد که نیازهای داخلی در داخل پوشش داده شود و نیازی به خارج نباشد.

وی افزود: که یکی از عوامل تقویت‌کننده اقتصاد مقاومتی، مبارزه مستمر با قاچاق است و در مقابل حجمه‌های اقتصادی مقاوم می‌شویم و اگر واحدهای تولید تعطیل داریم با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

توکلی‌بینا بیان کرد: اقتصاد مقاومتی این نیست که تسهیلات بانکی به یک باره به صنایع داده شود بلکه باید در برنامه دراز مدت مثل مبارزه با قاچاق و هدفمند کردن تعرفه واردات به این مهم کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازمه اقتصاد مقاومتی واگذاری کارها به مردم، مبارزه مستمر با قاچاق و جلوگیری از واردات بی‌رویه است.

عضو هیئت موسس حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: نقدینگی بسیار زیاد است و این مهم باید هدفدار شود و بهترین جای سرمایه‌گذاری صنعت است و سیاست‌های اقتصادی یارانه‌ها باید براساس تولید باشد.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی در حد حرف بوده است و عملی از سوی دولت برای این موضع دیده نمی‌شود.

مشاور بازرگانی و امور اصناف دولت نهم تأکید کرد: تعرفه واردات باید در حدی باشد که واردات برای واردکننده صرفه نداشته باشد و از این رو می‌توان هزینه‌ای که به وسیله واردات از کشور خارج می‌شود به چرخه تولید و خرید از بازار داخل بازگرداند.

https://shoma-weekly.ir/pwPN43