شهرستانها

اقدامات خانه احزاب استان با کارکرد صنفی آن مغایرت دارد

اخیراً جلسه ای جهت تشکیل خانه احزاب در استان برگزار گردیده که با چینش احزاب به گونه ای که اکثریت اصلاح طلب می باشند به نظر می رسد صرفا حرکتی نمایشی در آستانه انتخابات با هدف بهره بردار سیاسی است و عملا با کارکرد صنفی خانه احزاب مغایرت دارد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: حل مشکلات استان مستلزم برنامه ریزی و تدوین سند توسعه برمبنای ظرفیت ها و نگاه به محرومیتها است.

محمد قریب به خبرنگار هفته نامه «شما» گفت: استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور با داشتن مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان و ظرفیت عظیم نیروی اسنانی که همواره زبانزد بوده ، اینک پس از سالها خشکسالی و قهر طبیعت با مشکلات  عدیده ای روبه روست. وی افزود: بیکاری، موج مهاجرت نخبگان از استان به مرکز کشور و استانهای برخوردار ، مهاجرت از روستاها به شهرها و مرکز استان و خالی شدن نوار مرزی از سکنه ، استان را بعضا با چالشی امنیتی مواجه ساخته است. حل مشکلات استان مستلزم برنامه ریزی و تدوین سند توسعه برمبنای ظرفیت ها و نگاه به محرومیتهاست.

قریب بیان کرد: اینک به نظر می رسد دولت محترم در سال پایانی خود بیش از گذشته باید در خصوص رفع مشکلات مردم بویژه معضل بیکاری، تدبیری بیاندیشد.عملکرد گذشته دولتمردان در استان خراسان جنوبی علی رغم تمام تلاشها متاسفانه رضایت بخش نبوده و نتوانسته دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در استان را محقق کند.هرچند اقداماتی در ابعاد ستادی و تشکیل کارگروهها صورت پذیرفته ولی آن قسم نتایجی که برای مردم ملموس باشد و سبب رونق اقتصادی و گشودن گره ای از مشکلات مردم باشد مشاهده نمی گردد.

دبیر استان با نقد برخی سفرهای دیپلماتیک به خراسان جنوبی گفت: سفرهای مکرر سفرا و کارداران کشورهای مختلف به استان که با هماهنگی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان صورت پذیرفته هرچند اقدامی در خور تقدیر می باشد اما زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم نکرده و صرفا آن را باید سفری سیاحتی دانست.

وی با انتقاد از تغییرات در مسئولیت های استانی اظهار کرد: برخی تغییرات و انتصابات شتابزده پس از انتصاب استاندار جدید خراسان جنوبی در چند ماه گذشته نیز شائبه نگاه سیاسی بدور از شایسته سالاری را به ذهن بسیاری از دلسوزان انقلاب متبادر می سازد که به نظر می رسد مسئولین امر باید با پرهیز از سیاست زدگی و نگاه شائبه انگیز انتخاباتی، صرفا خدمت بی منت را سرلوحه عمل خود قرار داده و از ورود هیجانات کاذب سیاسی پرهیز کنند.

قریب اضافه کرد: اخیراً جلسه ای جهت تشکیل خانه احزاب در استان برگزار گردیده که با چینش احزاب به گونه ای که اکثریت اصلاح طلب می باشند به نظر می رسد صرفا حرکتی نمایشی در آستانه انتخابات با هدف بهره بردار سیاسی است و عملا با کارکرد صنفی خانه احزاب مغایرت دارد.

وی درخاتمه ابراز کرد: حزب موتلفه اسلامی استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و با تبعیت از نماینده معزز ایشان در استان و روحانیت انقلابی در آستانه دو انتخابات سرنوشت ساز سال آینده در مسیر وحدت و همگرایی نیروهای انقلابی و اصولگرا گام برداشته و این مهم را تکلیفی برای خود می داند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/zEnyfF