شهرستانها

اقتصاد گردشگری فاقد نقشه راه است

صنعت گردشگری استان و برنامه‌های آن حالت روزمرگی پیدا کرده و این یعنی مرگ گردشگری همدان.با وجود برخورداری همدان از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی بسیار؛ اما مدیریت در این حوزه فشل است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان گفت: اقدام فرماندار رزن در جمعآوری بنرهای مخالفت با جریان فتنه در روز قدس اقدام تاسفباری است که کام مردم را تلخ کرد.

محمود الفت با اشاره به اقدام فرماندار رزن در جمعآوری بنرهای مخالفت با جریان فتنه در روز قدس اظهار کرد: این اقدام تاسفبار، حلاوت حضور پرشور در راهپیمایی را به کام مردم تلخ کرد و تاسفبارتر آنکه این اقدام با عنوان «همدلی و همزبانی» انجام شد؛ در صورتی که فتنهگران هیچ جایگاهی در بین مردم و نظام ندارند.

وی با انتقاد از اینکه این بار دوم است فرماندار رزن، رفتار این چنینی دارد، اضافه کرد: ایشان در مقابله با طومار گزاره برگ ملی نیز گفته بود: «با طومارهای مردمی برخورد میکنیم» و همچنین گفته بود «کسی حق اظهار نظر شخصی و بیمورد ندارد»!

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان با بیان اینکه این دیدگاه و «هل من مبارز طلبیدن» توهین به مردم است، اظهار کرد: این رفتار نهتنها مصداق همدلی و همزبانی نیست که ضد مردم و ولایت عملکردن است؛ درحالی که چنین فضایی به نفع استان نبوده و آرامش آن را برهم میزند.

وی با طرح این سوال که باید دید نسبت این افراد با جریان فتنه چیست؟ گفت: متاسفانه معاون سیاسی استاندار هم به جای توبیخ و عزل فرماندار رزن، اقدام او را توجیه و تشویق میکند.

وی با بیان اینکه امروز برخی بهدنبال دفاع از فتنهگران و تطهیر چهره آنها هستند، بیان کرد: برخی نیز در همین راستا در پی بزککردن چهره منفور آمریکا هستند که باید مراقب این جریان نیز بود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رصد کار انتخابات و همچنین شناسایی افراد توانمند برای کاندیداتوری مجلس آینده گفت: با توجه به تکثر کاندیداهای اصولگرا تاکید بر این داریم که باید این تکثر شکسته شود و با اینکه فعالیت زودهنگام انتخاباتی در برخی شهرستانهای استان را داریم؛ اما با این وجود تاکنون مصداقی مشخص نشده است.

الفت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت استان در بعد پیشرفت و توسعه، یکی از راهکارهای این مهم را توجه به رکن اقتصاد مقاومتی دانست و با ابراز تاسف از اینکه برخی از مدیران استان هنوز با واژه اقتصاد مقاومتی بیگانه هستند، تاکید کرد: شخص استاندار در رابطه با مباحث اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی تحرک لازم را دارد؛ اما نبود انگیزه در بین برخی مدیران استان، مانع از دستیابی به اهداف پیش رو شده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی همدان توجه به بعد گردشگری را یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و از نبود نقشه راه برای گردشگری استان انتقاد کرد و گفت: صنعت گردشگری استان و برنامههای آن حالت روزمرگی پیدا کرده و این یعنی مرگ گردشگری همدان.با وجود برخورداری همدان از ظرفیتهای گردشگری و تاریخی بسیار؛ اما مدیریت در این حوزه فشل است.

وی در ادامه با انتقاد از تخریب باغات استان اظهار کرد: زمانی همدان به «شهر باغات» معروف بود؛ اما امروز تنها نامی از آن باقی مانده است. شهرداری و شورای شهر راههای تنفسی مردم را به قیمت ارزان به حراج گذاشتهاند و به خاطر درآمد موقت، خیانت بزرگی را علیه مردم این شهر روا میدارند. این چه سیاستی است که باید به قیمت درآمد، مردم را از هوای سالم و فضای سبز محروم کنیم؟

https://shoma-weekly.ir/R6wy7i