اقتصاد

اقتصاد نیازمند یک برنامه قوی اصلاحی از سوی دولت است

ما اکنون منتظر یک برنامه قوی و مدیریت منسجم از سوی دولت هستیم تا باید برخی اصلاحاتی که لازم است را در اقتصاد خود انجام دهیم، پس نقش دولت اینجا پررنگ است و از کشورهایی مثل اروپا، چین و روسیه هم باید برای مدیریت تبعات احتمالی خروج آمریکا از برجام کمک گرفت.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اروپا نمی‌تواند ایران را در مناسبات تجاری کنونی خود نادیده بگیرد، تاکید کرد: وضعیت مالی کشور خوب است و نگرانی بابت ذخایر ارزی وجود ندارد.

اسدالله عسگراولادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، اگرچه وضعیت اقتصادی کشور نسبت به قبل متفاوت خواهد شد، اما ایران با قدرت به مسیر خود در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ادامه خواهد داد و جای نگرانی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: اروپا حداقل در میان مدت، راه خود با ایران را در فعالیت‌های اقتصادی ادامه می‌دهد، چراکه راه اروپایی‌ها و منافع آنها با ایران نزدیک است و ایران سالانه میلیاردها دلار به این کشورها، کالا صادر می‌کند و البته آنها نیز از ما کالا می‌خرند و به ما کالا می‌فروشند، بنابراین دنیا بدون دونالد ترامپ و کشورش در برجام هم، رو به جلو می‌رود و این طور نیست که اروپا بتواند ایران را نادیده بگیرد.

وی تصریح کرد: اکنون اقتصاد ایران باید تغییر مسیر داده و راه خود را در عرصه اقتصادی تغییر دهد، به این معنا که باید بر روی اقتصاد خود کار کنیم و پایه‌های آن را قوی نماییم. به هر حال ما اکنون منتظر یک برنامه قوی و مدیریت منسجم از سوی دولت هستیم تا باید برخی اصلاحاتی که لازم است را در اقتصاد خود انجام دهیم، پس نقش دولت اینجا پررنگ است و از کشورهایی مثل اروپا، چین و روسیه هم باید برای مدیریت تبعات احتمالی خروج آمریکا از برجام کمک گرفت.

به گفته عسگراولادی، ایران اکنون در دنیا و منطقه حرف برای گفتن دارد و راه خود را با دنیا ادامه می‌دهد.

https://shoma-weekly.ir/erhrQh