شهرستانها

اقتصاد مقاومتی یعنی انتظار انقلاب اقتصادی از دولت دوازدهم

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مگر مقام معظم رهبری زمانی که اقتصاد مقاومتی که می‌تواند انقلاب اقتصادی در کشور ایجاد کند را مطرح کرد واقف به حجم مشکلات نبود آقای لاریجانی در حرکتی پیش‌دستانه از اکنون عدم موفقیت دولت را در بهبود وضعیت اقتصادی مردم توجیه می‌کند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آقای لاریجانی که می‌گوید دولت توان انقلاب ندارد یحتمل خود واقف به سطح کارآیی دولت دوازدهم با وجود وزرای معرفی شده است

احمد علی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زمینه اظهارات اخیر آقای لاریجانی اظهار داشت: یکی از اصول تخطی‌ناپذیر کشورهای مختلف نظارت مردم بر اعمال و رفتار حاکمان خود است تا از طریق مطالبه‌گری و اعمال رصد همه‌جانبه همواره به مسؤولان خود اهمیت مسؤولیت آنان را گوش‌زد کرده و احتمال اینکه به خود جرات تخلف بدهند به صفر برسد و پایشان نلغزد.

وی ادامه داد: از همین رو مردم به نمایندگی خود افرادی شایسته را به کار نظارت بر دولتمردان گمارده‌ و به مجلس روانه کرده‌اند تا با کار کارشناسی علاوه بر وضع قوانین راه‌گشا برای کشور در اعمال نظارت منفعت‌های شخصی، زدو بندهای سیاسی، التزامات جناحی، قومیتی و... را کنار گذاشته و مقام مسؤول رصد نماینده را بر سر عملکرد خود احساس کند و بداند در صورت کم‌کاری مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: اما اکنون چه شده است که نمایندگانی که به تعبیر امام راحل (ره) عصاره فضائل ملت هستند و انگار برخی از نمایندگان رفتاری از خود بروز می‌دهند که در شأن نمایندگی ملت بزرگ ایران نیست و انگار برخی از آنان راه خود را از مردم جدا کرده و به لابی‌های قدرت، ثروت و سیاست پیوسته‌اند.

مقدم خاطرنشان کرد: دلیل این صحبت بنده رفتار دون شان برخی از آنان است نماینده‌ای که خود را فراتر از قانون دانسته و مامور قانون را مورد زدوخورد قرار می‌دهد، آن یکی در برابر اعمال قانون مامور دیگری او را در زیر چرخ‌های خود می‌گیرد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: عده‌ای از نمایندگان اصلاح‌طلب نیز صحن علنی مجلس را با یک میهمانی دسته‌جمعی اشتباه گرفته و با یک خارجی که قبل از سفر خود مهر تایید بر اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا زد با وقاحت روانه ایران می‌شود و نماینده‌گان با او عکس یادگاری می‌گیرند!

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: از همه مهمتر مگر نه این است که رسانه‌ها و نمایندگان به عنوان نماد مطالبه‌گری و اعمال نظارت بر مجموعه دولت هستند پس چرا آقای لاریجانی از رسانه‌ها که به نوعی صدای مطالبات مردم هستند می‌خواهد در قبال موضوعات مهم سکوت اختیار کرده و مطلبی نگویند تا بردامن دولت گرد دلخوری ننشیند!

این کارشناس سیاسی ادامه داد: ابتدا در مقابل وضع تحریم‌های جدید آمریکا از رسانه‌ها می‌خواهد اضطراب بلاوجه درباره مصوبه آمریکایی‌ها ایجاد نکنند و در مراسم تقدیر از اصحاب رسانه خطاب به خبرنگاران می‌گوید مشکلات زیاد است، قرار نیست کابینه‌جدید انقلاب کند.

وی عنوان کرد: بنده از این عبارت تعجب کردم ایشان به گمانم از یاد برده‌اند که حضرت آیت الله خامنه‌ای بر انقلابی بودن و عمل کردن بر اساس اصول انقلابی مردان کابینه مرتباً تاکید دارند در حالی که تنها راه برون رفت از مشکلات پیش رو جز به استفاده از نیروهای بسیجی و انقلابی نیست و برخلاف نظر ایشان معتقدم می‌توان انقلاب کرد و تحول ایجاد کرد و چون دولت از این نیروها بهره نمی‌برد توان ایجاد انقلاب ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: از ایشان انتظار می‌رفت خطاب به دولت توصیه به استفاده از نیروها انقلابی و متعهد کند در حالی که خود واقف هستند به اینکه برای گذشتن از سد مشکلات نیاز به انقلاب داریم و چون دولت از نیروهای انقلابی بهره نمی‌برد، نمی‌تواند انقلاب کند.

مقدم ادامه داد: از عبارت بالا تنها برداشتی که می‌توان داشت اینکه از رسانه‌ها سطح انتظارات و توقع مردم را بالا نبرند و بگذارند به این وضعیت اقتصادی نامناسب خو کنند و اینکه خواهان عدم غوغاسالاری رسانه‌ها در قبال تصویب تحریم‌های جدید می‌شود یعنی اینکه شکست و ضعف برجام را پررنگ نکنید و بگذرید دولت بر روال سابق مشغول دیپلماسی منفعلانه خود باشد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: همانطور که اخیراً از آن جناب می‌بینیم نقش توجیه اقدامات دولت را ایفا می‌کند و تلاش می‌کند در آینده نیز انتظاری از دولت ایجاد نشود و این نوع موضع‌گیری‌ها تنها حکایت از لابی‌های پشت پرده دارد که منفعت‌های سیاسی را بر مصلحت‌های نظام ترجیح می‌دهند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: چرا نیاید رسانه‌ها دولت را به‌خاطر نقض چندباره برجام که نشان از ضعف متن آن دارد مورد بازخواست قرار ندهند مگر رسانه زبان گویای ملت نیست، کارکرد رسانه جز اطلاع‌رسانی ارائه تحلیل و موشکافی مسائل است رسانه‌ای که با زبان نقد مسؤولان را به چالش نکشد تنها خبر بیاری بیش نیست.

مقدم تشریح کرد: اینکه ایشان درصدد است میزان کارآیی دولت را تنزل داده و در حد رفع و رجوع امور اداری بداند و اینکه توان انقلاب ندارد یحتمل خود واقف به سطح کارآیی دولت دوازدهم با وجود وزرای معرفی شده است و چون احتمال عملکردی همچون دولت یازدهم می‌دهد زمینه‌چینی می‌کند که در آینده دولت تحت فشار رسانه‌ای قرار نگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: انگار آقای لاریجانی از نقش مطالبه‌گری خود غافل شده و مثل اینکه ایشان فراموش کردند که چه کارهای بزرگی در کشور با وجود کمبود امکانات توسط نهادهای انقلابی همچون سپاه و بسیج و توده مردم انجام شد در حالی که همان مشکلات مطرح شده آقای لارجانی موجود بود.

وی گفت: در حالی که اگر دولت در چینش کابینه دقت و وسواس بیشتری به خرج دهد و تیم اقتصادی جوان‌تر، پویا، متخصص، متعهد و انقلابی بچیند چرا که نشود انقلاب اقتصادی کرد.

مقدم ادامه داد: مگر مقام معظم رهبری زمانی که اقتصاد مقاومتی که می‌تواند انقلاب اقتصادی در کشور ایجاد کند را مطرح کرد واقف به حجم مشکلات نبود آقای لاریجانی در حرکتی پیش‌دستانه از اکنون عدم موفقیت دولت را در بهبود وضعیت اقتصادی مردم توجیه می‌کند.

این کارشناس سیاسی تشریح کرد: کافی است دولت دست بر زانو بزند با اعتماد و اتکا به نیروهای ایرانی، انقلابی و متعهد ظرفیت‌های خفته بی‌شمار که در کشور بکر مانده را شناسایی کرده و استعدادهای گوناگون اقلیم‌های متفاوت ایران را مورد مطالعه و شناسایی قرار دهد در این صورت انقلاب اقتصادی نیز بر خلاف فرمایش جناب لاریجانی دور از دسترس نخواهد بود.

وی ادامه داد: البته به این شرط که دولت عزم تحرک و پیشرفت کشور را داشته باشد و لوازم آن را نیز تهیه کند مبرهن است لوازم تحول دولت در وضعیت اقتصادی بهره بردن از کادری توانمند و انقلابی در بدنه دولت است انتخابی که تنها باید بر اساس میزان تخصص، تعهد و انقلابی بودن صورت گیرد و رنگ و بوی جناحی نداشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: از آقای لاریجانی نیز می‌خواهیم از نقش توجیه اقدامات دولت خارج شود و به وظایف برزمین مانده مجلس بپردازد که اینگونه به رضایت خدا و خلق خدا نزدیک‌تر است.

https://shoma-weekly.ir/hSpb6q