اقتصاد

اقتصاد مقاومتی پشتیبان صنایع کوچک و متوسط است

اقتصاد مقاومتی تامین کننده امنیت ملی است، پس باید در تحقق آن همه در هر جایگاهی که هستیم نقش موثری داشته باشیم.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، یحیی ال اسحاق افزود: مهمترین ویژگی احداث کارخانه فولادسازی کاوه جنوب کیش در این است که این کارخانه در زمان تحریم آغاز و در زمان تحریم نیز به بهره برداری رسید و این نشان از عزم راسخ دست اندرکاران این مجتمع برای تحقق رهبر معظم انقلاب داشته است.

وی ضمن اشاره به اصلی از اقتصادی مقاومتی گفت: در اقتصاد باید درون نزا و برون گر باشیم و برای تولید داخلی برنامه مصرف خارجی را هم تعریف کنیم، بایستی با رعایت کیفیت، محصولی با استاندارد و قیمت مناسب درخور کلاس جهانی تولید و به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

آل اسحاق اقتصاد مقاومتی را پشتیبان محکمی برای صنایع کوچک و متوسط دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی تامین کننده امنیت ملی است، پس باید در تحقق آن همه در هر جایگاهی که هستیم نقش موثری داشته باشیم.

عضوهیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سه عامل روحیه، فضاشناسی و راهکار را شروط تحقق سیاست های کلان در اقتصاد مقاومتی دانست که می تواند ما را از وابستگی ها رها سازد.

درادامه علی دهاقین مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از راه اندازی دو مدول کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم درسال های گذشته به ظرفیت تجمیعی یک میلیون و 900 هزار تن درسال نیز خبرداد و تصریح کرد: فاز نخست فولادسازی شرکت در بهمن 94 به بهره برداری رسید و در کوتاهترین زمان ممکن توانست به 65 درصد ظرفیت بعد از دو ماه برسد و در همین مدت نیز با رسیدن به کیفت مطلوب بازارهای جهانی نخستین محموله شمش این شرکت با حجم 20 هزار تن نیز صادر شده است.

https://shoma-weekly.ir/utYSy8