شهرستانها

اقتصاد مقاومتی ، مقاومت اقتصادی نیست

"اقتصاد مقاومتی" یعنی مقاومت دشمن را با طراحی‌ها و برنامه‌سازی‌های دقیق و کارآمد در حوزه اقتصاد و مدیریت اقتصادی شکستن است.
میثم معافی- آنچه که باید بعنوان راهبرد اساسی انقلاب اسلامی ایران که امام خمینی(ره) آنرا بنیانگذاری کرد عنوان نمود، این است که انقلاب مفهوماً، یک جهت دفاعی و مقاومتی نداشت، بلکه یک جهت تهاجمی داشت و اساساً اسلام ظهور یافت تا مقاومت شیطان و شیاطین انس و جن را بشکند و انقلاب اسلامی هم متاثر از اسلام به جغرافیای منحط و مستکبر غرب حمله نمود و ظهورش، ظهور مقاومتی نبود.
مقام عظمای ولایت ،بعنوان سکاندار هدایت سیاسی و دینی در جهان اسلام فرمود :ایران اسلامی در شرایط یک پیچ تاریخی قرار دارد و این گذرگاه تاریخ ساز یعنی از سد مقاومت غرب و طراحی‌های فتنه گران جهانی و صهیونیزم بین‌المللی باید گذشت و عبور کرد و آنرا شکست .
امروز راهبرد دشمن درمهار انقلاب "مقاومت اقتصادی" است . راهبرد ایران اسلامی "اقتصاد مقاومتی" می‌باشد و اساساً اقتصاد مقاومتی ، مقاومت اقتصادی نیست .
"مقاومت اقتصادی" یعنی اینکه دشمن آخرین حربه‌ها را برای مقاومت کردن در مقابل انقلاب کبیر اسلامی در حوزه اقتصاد و فشارهای اقتصادی طراحی کرده است تا شاید جلو پیشرفت ایران اسلامی را بگیرد.
در حالیکه "اقتصاد مقاومتی" یعنی مقاومت دشمن را با طراحی‌ها و برنامه‌سازی‌های دقیق و کارآمد در حوزه اقتصاد و مدیریت اقتصادی شکستن است.
"اقتصاد مقاومتی" یعنی اینکه در شرایط شعب ابی‌طالب نیستم، بلکه در شرایط بدر و خیبر هستیم (چرا که حتی دشمن هم ایران اسلامی را در شرایط شعب‌ابی‌طالب نمی‌بینند ـ می‌پردازیم)
"اقتصاد مقاومتی" یعنی شناسایی تهدید از ناحیه دشمن در حوزه اقتصاد و باتدبیر تهدید را تبدیل به فرصت کردن و فرصت را تبدیل به شکوفایی اقتصادی نمودن است (همانطوریکه مقام عظمای ولایت در مورخه 16/5/91 در دیدار با تشکلهای دانشجویی فرمودند: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد تدافعی یا تهاجمی نیست بلکه بدین معناست که در شرایط تحریم و فشار دشمن تدبیری اندیشید که منجر به شکوفایی اقتصادی گردد)
-رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین آمریکا در گزارش به سنا گفت : مشکل ما با ایران اینست که از تهدید نمی‌ترسد و از ما چیزی نمی‌خواهد و کسی که از ما چیزی نمی‌خواهد ، چیزی نمی‌دهد .
"اقتصاد مقاومتی" یعنی چیزی از غرب نخواستن ،یعنی تدبیر منهای غرب ، یعنی خلع‌سلاح کردن غرب ، یعنی استقلال ، به معنی کامل اسلامی آن، یعنی تحریم غرب .
"اقتصادمقاومتی" یعنی "قاعده نفی سبیل" یعنی بر اساس نقشه راه دشمن حرکت نکردن است، مقام معظم رهبری در فرازی بمناسب بیداری اسلامی در جهان اسلام فرمودند: موج سوم اسلام‌خواهی در جهان اسلام و حتی غرب ایجاد شده است، طبیعی است آمریکا و غرب مقاومت خواهند کرد، چرا که 33 سال (بعد از انقلاب اسلامی) غرب در مقابل تهاجم اسلامی مقاومت کرد اما ناکام ماند و امروز هم ناکام است.
-بنیامین نیتانیاهو در کنگره آمریکا (ماه می سال 2011 )گفت: لولای تاریخ history hing در حال چرخیدن است و کسانیکه آنرا نادیده می‌گیرند (پیشرفت ایران) سر خود را در شن فرو برده‌اند.
 
 * معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی مازندران

https://shoma-weekly.ir/TbRUFB