اقتصاد

اقتصاد در هفته ای که گذشت

مهلت ارسال فهرست اطلاعات معاملات فصلی تمامی فصول سال‌های ۱۳۹۱و ۱۳۹۲و فصل بهار امسال برای اشخاص حقوقی تا ۲۵ شهریور و برای اشخاص حقیقی تا ۵ مهر تمدید شد.

مهلت ارسال فهرست اطلاعات معاملات فصلی تمامی فصول سالهای ۱۳۹۱و ۱۳۹۲و فصل بهار امسال برای اشخاص حقوقی تا ۲۵ شهریور و برای اشخاص حقیقی تا ۵ مهر تمدید شد.

هفته گذشته معاملات بورس با افزایش حجم و ارزش معاملات سرانجام در مسیر صعودی قرار گرفت و با ثبت رشد ۳. ۶ درصدی بهترین کارنامه هفتگی خود را در ماه های گذشته به ثبت رساند. تعداد ۳۲۵۰ میلیون سهم در ۲۷۳ هزار نوبت معامله شد که به ترتیب ۳۳ و ۷۱ درصد افزایش را نسبت به هفته دوم تابستان نشان میدهد.

مجید بوجارزاده از مدیران شرکت ملی گاز با اعلام اینکه عملیات تفکیک کد جایگاه های سی. ان. جی به اتمام رسیده است، گفت: در اولین قبض گازی که هفته آینده صادر میشود، افزایش کارمزد این جایگاهها اعمال خواهد شد.

عباس پاپیزاده عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مورد ضایعات بخش کشاورزی و راهکار کاهش آن، گفت: ضایعات بخش کشاورزی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده و این مسئله ناشی از تولید ارقام نامناسب است. براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی سالانه حدود ۱۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید و از این میزان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد آن به ضایعات تبدیل میشود.

وزیر نفت با اعلام اینکه هفته آینده جلسه ویژهای برای بازگشت بدهیهای بابک زنجانی به دولت برگزار خواهد شد گفت: بدهیهای زنجانی بیش از هشت هزار میلیارد تومان است ولی ارزش کل اموال وی سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با ۶ درصد کاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به ۲۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۷ درصد کاهش نشان میدهد. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نیز هم اکنون ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۲. ۶ درصد افزایش نشان میدهد.

https://shoma-weekly.ir/uHw4vd