اقتصاد

اقتصاد در هفته ای که گذشت

احمد توکلی از پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای حذف یارانه نقدی ۳۰ درصد از یارانه بگیران در اصلاحیه بودجه ۹۲ خبر داد و گفت: پرداخت یارانه نقدی باید هدفمند باشد و پرداخت سرانه فقط در ایران انجام می شود.
حذف یارانه 30 درصد بالا

احمد توکلی از پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای حذف یارانه نقدی ۳۰ درصد از یارانه بگیران در اصلاحیه بودجه ۹۲ خبر داد و گفت: پرداخت یارانه نقدی باید هدفمند باشد و پرداخت سرانه فقط در ایران انجام می شود.

 

 آب سرد وزیر بر سر توقع از مذاکرات

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه گشایش مشکلات کشور با رفع تحریمها خیال باطل است گفت:حتی اگر تحریمها برداشته شود سرازیر شدن درآمدهای نفتی مشکلساز خواهد شد. مادامی که نتوانیم در داخل مشکلات را حل کنیم از مذاکرات سیاسی نباید انتظار داشته باشیم.

 

 اعاده کالاهای متروکه با اولویت 10به گمرکات کشور

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از اعاده کالاهای متروکه با اولویت گروه ۱۰ به گمرکات کشور خبر داد وگقت: در راستای حمایت از وارد کنندگان کالاهای گروه 10 این اقدام صورت می گیرد و این کالاها پس از اعاده توسط صاحبان کالا و طی تشریفات قانونی ترخیص و وارد کشور می شود.

 

 جلسه دولت و ایرلاینها برای آزادسازی نرخ بلیت

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به جلسه دولت با ایرلاینها برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: دولت در آزادسازی قصد دارد که سوبسیدهای بخش حمل و نقل هوایی را قطع کند به این معنا که تمامی هزینه های ما به نرخ آزاد و
بین
المللی پرداخت شود. با اجرای این روش، نرخ ها دو برابر افزایش پیدا می کند زیرا هنوز در بخش اقتصادی به رشد و توسعه نرسیدیم و ایرلاین ها با مشکلات ارزی و پرداخت نرخ سوخت و دیگر هزینه ها روبرو هستند.

 

 ترخیص محمولههای تجاری سرعت میگیرد

رئیسکل گمرک ایران با تاکید بر لزوم حرکت گمرک در مسیر گمرک الکترونیکی گفت: افزایش تعامل با سازمان های بین المللی از جمله برنامه های دور جدید فعالیت گمرک است.

 

 نصف پتروشیمی ایران خام صادر میشود

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس خبر داد در حال حاضر نصف صادرات پتروشیمی ایران به صورت خام انجام میشود وخواستار توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی بهمنظور کاهش خام فروشی شد .

 

 صدور بیش از 8 میلیارد دلاری گاز و پتروشیمی

همزمان با تحریم صادرات نفت، ایران در طول 6 ماه گذشته تاکنون بیش از 2/8 میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی، فرآورده پلیمری و میعانات و مایعات گازی به بازاری ها جهانی صادر کرده است.

 

 ابهام در ساختار جدید سازمان مدیریت

ساختار اداری و تشکیلات سازمان مدیریت و برنامهریزی توسط تیمی از کارشناسان به مدیریت محمود عسگری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه شد. اما نکته قابل توجه انحلال معاونت فنی سازمان مدیریت است که پیش از این ماموریت امور پیمانکاران فنی،تهیه آمار و اطلاعات از پروژه های عمرانی ملی و استانی و رتبه بندی موسسات و پیمانکاران را بر عهده داشته که حتی در دوران احمدی نژاد هم منحل نشده بود و مشخص نیست هدف اصلی و پیدا و پنهان آن از منحل شدن در دوره جدید چیست.

 

 افزایش سقف ممنوع الخروجی

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی گفت: براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی درخصوص رفع ممنوعیت بدهکاران بانکی حداقل مبلغ اعمال ممنوعیت خروج از ۵۰ میلیون تا۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 

 اضافه دریافت میلیاردی همراه اول و ایرانسل از مشترکان

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتور اول 8 میلیارد تومان و اپراتور دوم 6 میلیارد تومان از طریق تاخیر در کاهش قیمت آوای انتظار و پیشواز از مشترکان اضافه دریافت کردهاند که باید بازگردانند.

 

 تمایل آمریکا برای بازگشت به نفت ایران

رویترز به نقل از مدیر ارشد یک شرکتهای نفتی آمریکایی ؛ از ابراز تمایل به مذاکره با مقامهای نفتی تهران خبر داده و به نقل از وی نوشت: ایران ظرفیتهای عظیمی در بخش نفت و گاز دارد. با لغو تحریمها، بدون تردید ما خواهان سرمایهگذاری در بخشهای نفت و گاز ایران هستیم

 

https://shoma-weekly.ir/XM6Cxx