اقتصاد

اقتصاد ایران در هفته‌ای که گذشت

اقتصاد ایران در هفته‌ای که گذشت

از تورم 45 درصدی تا وضع جدید سهام عدالت سهام عدالت قابل معامله شد

با ابلاغ مصوبه شورای عالی سیاستهای کلی اصل 44 توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، انجام معاملات سهام شرکتهای استانی عدالت به تناسب اقساط واریزی به خزانه از سهام عدالت تا پایان شهریور 92 امکانپذیر میشود.

نرخ تورم نقطه به نقطه خرداد 45.1 درصد اعلام شد

بانک مرکزی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خردادماه سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تورم نقطه به نقطه خردادماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 45.1 درصد بوده است.

هزینه 259 میلیارد تومانی طرح جامع مالیاتی

 علی عسکری با بیان اینکه این طرح دارای ۳۲ پروژه است که در سه فاز اجرا شده است، گفت: این طرح لغزنده و مستمر است و زمان تکمیل آن تاپایان سال ۱۳۹۴ پیش بینی شده است. هزینه اجرای این طرح ۲۵۹ میلیارد تومان است و این رقم از سال ۱۳۷۳ تاکنون برای اجرای این طرح هزینه شده است.

بزرگترین قرارداد صادرات گاز ایران به عراق امضا شد

امضای بزرگترین قرارداد صادرات گاز از ایران به عراق با حضور وزرای نفت ایران و برق عراق در بغداد در هفته جاری از مهمترین اخبار اقتصادی محسوب می شود که بر اساس این قرارداد ایران روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می کند.

هشدار نسبت به افتتاح شتابزده فازهای پارسجنوبی

مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز پارس با هشدار نسبت به نادیده گرفتن الزامات ایمنی و HSE در افتتاح پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی در روزهای پایانی دولت دهم، اعلام کرد: تأخیرها قابل جبران بوده اما وقوع یک حادثه در پالایشگاههای گاز ترش پارس جنوبی به هیچ وجه قابل جبران و توجیه نیست.

سهام 9 شرکت دولتی در سبد واگذاریهای مردادماه

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: سهام 9 شرکت دولتی از طریق بورس و فرابورس در پنجمین ماه امسال واگذار خواهد شد.

شاخص کل بورس 56 هزار واحدی شد

در اولین دقایق آغاز معاملات امروز بورس اوراق بهادار شاخص کل بورس با عبور از مرز 56 هزار واحد رکورد جدیدی در تاریخ بورس کشورمان به ثبت رساند.

گرمای هوا مصرف آب تهران را افزایش داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام افزایش مصرف آب توسط شهروندان تهرانی گفت: هر یک درجه گرما برابر با افزایش 50 تا 100 هزارمترمکعب آب است، با این حال با اعمال مدیریت فشار تلاش می شود از روزهای گرم تابستان عبور کنیم.

جزئیات طرح مشترک اشتغالی ایران و هند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از ارائه آموزش های مهارتی به فارغالتحصیلان رشته کامپیوتر برابر با استانداردهای بین المللی از طریق همکاری یک شرکت هندی خبر داد و گفت: آموزش های رایانه به دورکاران و مشاغل خانگی نیز ارائه می شود.

 

https://shoma-weekly.ir/qz84LZ