اقتصاد

اقتصاد ایران در هفته‌ای که گذشت

همزمان با افزایش تبلیغات و فروش تلفنی و حضوری انواع مکمل و افزودنی برای کاهش مصرف بنزین در خودروها، وزارت نفت به عرضه این محصولات نفتی واکنش نشان داد و اعلام کرد: بنزین عرضه شده در جایگاه‌ها نیاز به هیچ‌گونه مکمل یا افزودنی ندارد.

از انفجار تقاضا برای دلار
تا سلب صلاحیت 10 مؤسسه مالی

به گزارش سرویس اقتصادی هفتهنامه شما عناوین اهم اخبار اقتصادی هفته گذشته به شرح زیر است:

انفجار تقاضا برای دلار- ثبتسفارش 4 میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات.

بانک مرکزی اعلام کرد: ثبت سفارشات ارزی در مرکز مبادلات ارزی کشور از مرز 12 هزار سفارش به ارزش حدود 4 میلیارد دلار عبور کرد.

رئیسکل بانک مرکزی از سلب صلاحیت 10 بانک و مؤسسه مالی و اعتباری که مصوبات شورای پول و اعتبار را درباره نرخ سود بانکی رعایت نکردند، خبر داد.

 

تحویل سکههای
 پیش فروش بانک مرکزی آغاز شد

تحویل سکههای پیش فروش بانک مرکزی از صبح چهارشنبه اول خرداد در شعب بانک تجارت آغاز شد.

 

جزئیات توافق جدید نفتی ایران- هند؛

طرح جدید مقابله با تحریم نفت

ایران به منظور حفظ بازارهای سنتی نفت و گاز خود پس از توافق با ترکیه، چین و ترکمنستان، با هند هم به توافقهای جدیدی به منظور صادرات نفت و میعانات گازی و واردات ماشین آلات و مواد خام نساجی دستیافت.

 

خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
 40 کیلومتری پاکسازی شد

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمعآوری 8 مخزن 30 هزارلیتری سوخت و مسیرهای 13 خط لوله انتقال سوخت قاچاق از ساحل به دریا را که در عمق زمینهای ساحلی قرار داشتند و دستگیری عوامل قاچاق خبر داد.

 

صادرات گندم همچنان ممنوع اعلام شد

گمرک ایران اعلام کرد: صادرات گندم بر اساس فهرست کالاهای ممنوع و مشروط، همچنان ممنوع است. این در حالی است که دولت گندم را ارزان میخرد و قاچاق آن رو به افزایش است.

 

مشکلات ارزی واردات دارو

ترخیص دارو ربطی به گمرک ندارد

رئیس کل گمرک ایران با اعلام اینکه ارزشگذاری تمام کالاها در گمرکات کشور با ارز مبادلهای صورت میگیرد، گفت: تکلیف ارز دارو برای واردکنندگان مشخص نیست.

 

واکنش وزارت نفت به فروش تلفنی بنزین:

مردم مراقب مکمل‌های سوخت باشند

همزمان با افزایش تبلیغات و فروش تلفنی و حضوری انواع مکمل و افزودنی برای کاهش مصرف بنزین در خودروها، وزارت نفت به عرضه این محصولات نفتی واکنش نشان داد و اعلام کرد: بنزین عرضه شده در جایگاهها نیاز به هیچگونه مکمل یا افزودنی ندارد.

 

جلسه ویژه افزایش حق مسکن لغو شد

وعده جدید وزیر کار و نظر کارگران

رئیس هیأتمدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران با اعلام لغو نشست ویژه روز دوشنبه شورای عالی کار برای مذاکره به منظور افزایش میزان حق مسکن و حق بن نقدی امسال کارگران، گفت: برای چانه زنی درباره افزایش قابلتوجه حق مسکن به نشست فوقالعاده میرویم.

 

موافقت ترکیه و مصر با پیشنهاد نفتی ایران

 هسته مرکزی اوپک پتروشیمی ایجاد شد

معاون وزیر نفت از موافقت کشورهای مصر و ترکیه با پیشنهاد ایران مبنی بر تأسیس اوپک پتروشیمی خبر داد و اعلام کرد: به زودی مذاکرات با چندین کشور اسلامی با محوریت زمانبندی و ساز و کار تدوین اساسنامه و راهاندازی دبیرخانه مجمع کشورهای تولیدکننده پتروشیمی تشکیل میشود.

 

ترانزیت 2 میلیارد مترمکعب گاز ایران  به اروپا

مقامات تهران - آنکارا به منظور ترانزیت سالانه دو میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به کشورهای متقاضی گاز ایران در اروپا به توافق رسیدهاند و آخرین مراحل مذاکرات قیمتی بین دو طرف در حال نهایی شدن است.

https://shoma-weekly.ir/zyEluA