اقتصاد

اقتصاد ایران در هفته‌ای که گذشت

از هشدار به دارندگان بیمه تا تحویل زودهنگام سکه های پیش‌فروشی
هشدار به دارندگان بیمه شخص ثالث

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به نزدیک شدن به اولین ماه حرام سال (رجب) دارندگان وسایل نقلیهای که تاکنون اقدام به دریافت الحاقیه نکردهاند، هرچه سریعتر پوشش بیمه ای خود را کامل کنند.

عضو هیأت عامل بیمه مرکزی از دارندگان وسایل نقلیه موتوری درخواست کرد که با مراجعه به شرکت بیمهای که بیمه نامه خود را از آن خریداری کردهاند، نسبت به افزایش سرمایه بیمهنامه خود تا مبلغ 152 میلیون تومان اقدام کنند.

 

  میراث 3 میلیون بیکار برای دولت یازدهم

با وجود ادعای ریشه کنی بیکاری، سیاستهای اشتغالزایی دولتهای نهم و دهم چنگی به دل نزد و با صرف میلیاردها تومان هزینه و پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال، پرونده حل نشده 3 میلیون بیکار به دولت یازدهم سپرده می شود. طبق جدیدترین آمار ایران سه میلیون بیکار دارد.

 

  نگرانی در بازار مسکن

نگرانی متقاضیان از قیمتهای بازار مسکن موجب شده است که برخی از سودجویان نرخهای غیرواقعی را نسبت به واقعیت بازار مطرح کنند. در هفتههای گذشته از سال گذشته، قیمتهای متفاوتی برای خرید و فروش آپارتمان ها گفته می شود و دهان به دهان می چرخد که این گفته ها سهم زیادی را در آشفتگی بازار مسکن دارد، در واقع نگرانی مردم بابت گران شدن مسکن موجب شده است که گاهی قیمتهای غیرواقعی از سوی آنها مطرح شود که همین امر می تواند جو روانی ناشی از افزایش قیمتها را تشدید کند.

 

  درخواست وضعیت تورم مگان و تندر 90 از بانک مرکزی

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا با کسی رفاقت ندارد که از آن به عنوان شورای رفاقت یاد شود، از ارسال اطلاعات خودروهای مگان و تندر 90 به بانک مرکزی برای تعیین نرخ تورم بخشی آنها خبر داد و گفت: گام جدید شورا برای ورود به قیمت نهادهای خام خودرو (قطعه سازی) است.

توافق برای بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران از جزئیات نامه نگاری با وزیر تعاون، کار و رفاه درباره برگزاری نشست فوقالعاده شورای عالی کار برای تعیین حق مسکن و بن نقدی جدید کارگران خبر داد و گفت: در دیدار کوتاهی که با وزیر کار داشتم، وی وعده داد که این نشست تا قبل از اتمام اردیبهشت و در روزهای آینده برگزار شود.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران از توافق نمایندگان کارگران، کارفرمایان و کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس برای برگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت خبر داد و گفت: این توافقات به اطلاع رئیس مجلس نیز رسیده است.

 

  انتقال پروازهای حجاج به فرودگاه امام(ره)

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از کاهش قیمت بلیت پروازهای خارجی ایرلاینهای داخلی خبر داد و گفت: از اول مهرماه تمامی پروازهای خارجی از جمله پروازهای حج به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل میشود.

 

  تحویل زودهنگام سکه های پیش فروشی

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی از آغاز تحویل سکه های پیش فروشی اسفندماه 91 از اول خردادماه امسال خبر داد.  وی با بیان اینکه تحویل زودهنگام سکه های پیش فروشی ربطی به انتخابات ندارد، اجرای این برنامه را بر اساس تصمیم و دستور رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد و عرضه
سکه ها را باعث ایجاد تعادل در بازار دانست.

https://shoma-weekly.ir/PfjR2W