شهرستانها

افزایش فشار سهم‌خواهانه برخی گروه‌ها در شکل‌گیری دولت جدید

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: فشار سهم‌خواهانه گروه‌ها و احزاب در شکل‌گیری و مأموریت دولت اعتدال و تدبیر افزایش یافته است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: فشار سهم‌خواهانه گروه‌ها و احزاب در شکل‌گیری و مأموریت دولت اعتدال و تدبیر افزایش یافته است.

عبدالله فاتحی با بیان اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در سال‌جاری حماسه سیاسی بود، اظهار داشت: این حماسه باحضور پرشکوه مردم در 24 خرداد تحقق پیدا کرد و در یک انتخابات کاملاً آزاد و تبلیغات گسترده، حجت‌الاسلام حسن روحانی با اکثریت آرا انتخاب شد.

وی با بیان اینکه شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت وی داشت، عنوان کرد: هشت سال حاکمیت اصولگرایان هرچند خدمات بسیار ارزنده‌ای در مسیر رشد و شکوفایی کشور و بهبود وضع معیشتی مردم به ارمغان آورد، اما درسال آخر دولت احمدی‌نژاد به دلیل گسترش تحریم‌ها، عدم فروش نفت، کمبود ارز و ضعف مدیریت گروه اقتصادی، دولت گرفتار تورم افسارگسیخته و چندبرابر شدن قیمت ارز شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر تصریح کرده است: احمدی‌نژاد به مشورت دادن‌های سایرگروه‌های اصول‌گرابی توجهی نکرد و  تا آنجا پیش ‌رفته بود که اصول‌گرایان را به چندگروه تقسیم  کرد و هیچ گروهی، گروه دیگر را قبول نداشت؛ به طوری که در انتخابات نتوانستند به ائتلاف برسند.

فاتحی اضافه کرده است: با این تحلیل می‌توان اذعان داشت که دولت روحانی هم مورد قبول جمعی از اصلاح‌طلبان قرارگرفته و هم مورد قبول مجموعه‌ای ازاصولگرایان و خودش هم مواضعی میانه اتخاذ کرده است.

وی در پایان بیان کرده است: به نظرمی‌رسد هیچ کدام از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان انتظار نداشته باشند که حسن روحانی از شخصیت‌های برجسته و معروف آن‌ها در کابینه‌اش استفاده کند، بنابراین سهم‌خواهی‌ها از دو جناح را نمی‌توان جدی تلقی کرد.

 

https://shoma-weekly.ir/yXeE3H