اندیشه

اغتشاشگران معتقدند هرکس با آشوب همراهی نکند باید «جان و مال» و «امنیت و آرامش» خود را از دست بدهد

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه بازاریان در اغتشاشات اخیر نقشی ندارند و با آشوبگران همراهی نمی کنند، گفت: اغتشاشگران معتقدند هرکس که با آشوب همراهی نکند باید «جان و مال»، «امنیت و آرامش» و یا «کسب و کار» خود را از دست بدهد.

مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با تاکید بر اینکه مشی عاملان فتنه سلب هر نوع آرامش از جامعه است و حتی به دنبال به مخاطره انداختن کسب و کار مردم هستند، اظهار داشت: به همین دلیل آنها کوشیدند روی کسبه، اصناف و بازاریان تمرکز کنند تا امنیت اقتصادی مردم را نیز نشانه بگیرند.

عرب صادق تاکید کرد: دشمنان امروز در این جنگ ترکیبی و نرم با هرچه که دارند به جنگ نظام و امنیت نظام و حافظان امنیت مردم آمده‌اند. امروز در طراحی این فتنه که یک جنگ شناختی و ادراکی است و نه زمان دارد و نه مکان و طراحان با زیرساخت رسانه‌ای نوین در پی مشروعیت‌زدایی، اعتبارزدایی و اعتمادزدایی از نظام جمهوری اسلامی هستند و به مقدسات دینی حمله می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه هدف نهایی این فتنه، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق تجزیه است، اظهار داشت: استمرار آشوب‌های خیابانی از اهداف مهم طراحان و آمران و برنامه اجرایی عاملان است.

عرب صادق با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع)، گفت: رهبری فرمودند گروه‌ها باید خط خود را از دشمن سریعاً جدا کنند بنابراین باید حتی کسانی که در حوادث اخیر سکوت کرده‌اند، جبران مافات کرده و موضع گیری مناسب در قبال فتنه گران داشته باشند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: خواص سیاسی که موضع گیری غلط یا اشتباه محاسباتی داشتند باید گذشته را جبران کنند.

وی همچنین با اشاره به هفته وحدت، گفت: وحدت شیعه و سنی از اندیشه‌هایی است که بخصوص در دوران معاصر و همزمان با استعمار و مشکلات سیاسی و بین‌المللی، مسلمانان در کنار هم و با دشمن مشترک مبارزه و استعمار آمریکایی را در منطقه شکست داده‌اند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با قدردانی از هوشمندی مردم سیستان و بلوچستان در تشخیص به موقع عوامل استکبار و استعمار گفت: حمله منافقین در زاهدان در راستای اختلاف‌افکنی میان مردم به ویژه شیعه و سنی و بهره‌برداری تجزیه‌طلبانه در فتنه جاری در بعد مذهبی بود و باید مراقب دوگانه‌های دشمن باشیم؛ چرا که در این صحنه وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند و خصومت و جدایی همان چیزی است که آمریکا و صهیونیست دنبال می‌کنند.

https://shoma-weekly.ir/0q3uFU