ورزش

اعلام آمادگی «40» تیم در تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان

بیست و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان، اردیبهشت ماه آینده برگزار می‌شود.


بیست و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان، اردیبهشت ماه آینده برگزار می‌شود.
تا کنون بیش از چهل تیم قدرتمند و حرفه‌ای جهان برای رقابت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند که مسئولین برگزاری این تور در حال بررسی شرایط حضور آنان هستند. تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان با سی سال سابقه قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری آسیا است که با قرار گرفتن در بالاترین تور دوچرخه‌سواری آسیا به نمادی از ورزش استان آذربایجان شرقی در سطح ملی تبدیل شده است.
تور امسال با شعار «تور آذربایجان الهام‌بخش ورزش پاک و بدون دوپینگ در ورزش دوچرخه‌سواری» با حضور نمایندگان فدراسیون و اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در بیش از ده مسیر طراحی شده برگزار خواهد شد.
«شروین اسبقیان» مدیر کل وزارت ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در باره این تور می‌گوید: در نخستین گام توانسته‌ایم، افزایش جوایز نقدی این تور را از 60 هزار دلار به 100 هزار دلار با موافقت و کمک استاندار آذربایجان شرقی انجام دهیم. همچنین افزایش مسیر تور و عبور تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان از سایر استانها در بیست و هفتمین دوره این تور خواهد بود.
تیم «آندولسیاکاجاگرا نادای» اسپانیا به عنوان یکی از 23 تیم حرفه‌ای دوچرخه‌سواری سال 2012 جهان با 16رکابزن و همراه برای حضور در این دوره از رقابت‌های تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان اعلام آمادگی کرده است. شایان ذکر است که بیست و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان از روز پنجشنبه21 اردیبهشت ماه با شعار «تور آذربایجان الهام بخش ورزش پاک و بدون دوپینگ در ورزش دوچرخه‌سواری» آغاز می‌شود و رکابزنان برتر آسیا و جهان به مدت یک هفته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

https://shoma-weekly.ir/V5N8MD