اقتصاد

اعتماد به دشمن برای حل مشکلات اقتصادی سرابی بیش نیست

میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه اعتماد به دشمن برای حل مشکلات اقتصادی سرابی بیش نیست، اضافه کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر تا توانستهاند دشمنی کرده اند.
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: نگاه دشمن به ایران ایجاد بحران اقتصادی بوده و در این حالت، اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تهاجم اقتصادی است.

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: نگاه دشمن به ایران ایجاد بحران اقتصادی بوده و در این حالت، اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تهاجم اقتصادی است.

علاء میرمحمدصادقی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در پسابرجام و تأثیر آن بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: تجربیات ۴۰ دهه نظام جمهوری اسلامی نشان داده است که دشمن دنبال منافع ملت و نظام نیست، دشمن، دشمن است، بر عهد و پیمان آن نمیتوان حساب کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی با تأکید بر اینکه تنها نگاه دشمن نسبت به ایران اسلامی ایجاد بحران اقتصادی است، تصریح کرد: پشت این سیاست برنامهها و اهداف زیادی در امتداد فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است.

میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه اعتماد به دشمن برای حل مشکلات اقتصادی سرابی بیش نیست، اضافه کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر تا توانستهاند دشمنی کردهاند.

وی با بیان اینکه ما یک کشور ۸۰ میلیونی متحد داریم، تصریح کرد: از پس نبرد نظامی با دشمن برآمدیم، نمیتوانیم دشمن را در نبرد اقتصادی شکست دهیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلاح ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل دشمن اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به آن دانست و اظهار کرد: نباید از اجرای کامل اقتصاد مقاومتی دور شویم، وظیفه ملت و دولتمردان توجه به این سیاست ارزشمند است.

میرمحمدصادقی در خصوص رهایی از رکودی که بر اقتصاد ایران حاکم شده است عنوان کرد: ایران برای پیشرفت و توسعه خود باید به سمت صادرات روی آورد همانطوری که کشورهای همسایه این راه را امتحان کردند. یک روزی از سران و دولت مردان آلمانی که برای گردهمایی به ایران سفر کرده بودند سوال کردم که چگونه آلمان توانسته با مخبروبههای جنگ جهانی دوم چنین صنعتی را در دنیا داشته باشد؟ آلمانیها به صادرات اشاره کردند و در این باره گفتند: مردم ما در پی جنگی که داشتند و روحیهها ضعیف بود، در شرایط سخت معیشتی قرار گرفتند و حتی توانایی خرید مایحتاج زندگی خود را نداشتند. مسئولین تصمیم گرفتند تا برای توسعه و بهبود زیر ساختهای کشورشان کالاهای خود را به کشورهای خارجی به فروش برسانند. آلمانیها در آن جلسه تاکید کردند که ایران هم اگر میخواهد پیشرفتی داشته باشد برای آبادانی، باید محصولات خود را کیفیت بخشد و در امر صادرات به مانند یکی از کشورهای پیشتاز عمل کند.

https://shoma-weekly.ir/sqq4Y2