شهرستانها

اضلاع هندسی انقلاب اسلامی

یکی از اضلاع هندسی انقلاب اسلامی، استقلال به معنای زیست جزیره‌ای در عالم نیست بلکه «جهاد اکبر» است که رهبر معظم انقلاب در خردادماه 95 از این واژه استفاده فرمودند. جهاد کبیر کلیدواژه‌ای است که در آیه 52 سوره مبارکه فرقان آمده که فرمود «فلا تطع الکافرین وجاهدهم به جهادا کبیرا» که به معنای عدم تبعیت از کفار و نفی سلطه فکری، فرهنگی و اقتصادی آنان است که تجلی آن عدم تبعیت از آمریکا و نفی سلطه آمریکایی هست.
میثم معافی- رهبر معظم انقلاب در بهمنماه سال 94 در دیدار با اعضاء شورای عالی امنیت ملی چند نکته بسیار حساس و استراتژیک را مورداشاره قراردادند. ایشان در این دیدار حساس فرمودند: باید در مقابل جریان غیرانقلابی و منفعل نظام ایستاد. این جمله اولا نشان میدهد با توجه به اینکه در دیدار با یک شورای امنیتی است پس تهدید هم امنیتی است. ثانیاً در سیستم بندی جریانهای سیاسی دوگانه انقلابی و ضدانقلابی یک جریان سومی هم وجود دارد به نام غیرانقلابی. ثالثاً، جریان غیرانقلابی در داخل نظام هست و نه در خارج نظام. رابعاً؛ جریان غیرانقلابی دارای قدرت است چون ایشان فرمودند باید در مقابل این جریان ایستادگی کرد؛ و بعد در فرازی دیگر در همین دیدار کلیدواژه جدیدی را معرفی کردند به نام هندسه انقلاب اسلامی و این جمله نمیتواند بیارتباط با واژه جریان غیرانقلابی باشد.

تحلیل واژه هندسه انقلاب اسلامی این است که جریان غیرانقلابی جریانی است که این هندسه را از شکل هندسی آن میاندازد و نتیجه آن به هم ریزی هندسه انقلاب اسلامی است. هندسه انقلاب اسلامی همان ارکان و علتهای انقلاب اسلامی است. هندسه انقلاب اسلامی یکشکل هندسی با اضلاع مشخص است که اگر یک و یا چند ضلع آن حذف شود، هندسه از بین خواهد رفت. هندسه انقلاب اسلامی در مقابل هندسه سیاسی نظام سلطه جهانی است.

یکی از اضلاع هندسه انقلاب اسلامی، سلطهستیزی است که فاز صغیر آن از بین بردن سلطنت صغیر پهلوی است و در فاز کبیر آن به هم ریزی نظم و هندسه آمریکا در جهان است (استکبارستیزی).

یکی از اضلاع هندسی انقلاب اسلامی، استقلال به معنای زیست جزیرهای در عالم نیست بلکه «جهاد اکبر» است که رهبر معظم انقلاب در خردادماه 95 از این واژه استفاده فرمودند. جهاد کبیر کلیدواژهای است که در آیه 52 سوره مبارکه فرقان آمده که فرمود «فلا تطع الکافرین وجاهدهم به جهادا کبیرا» که به معنای عدم تبعیت از کفار و نفی سلطه فکری، فرهنگی و اقتصادی آنان است که تجلی آن عدم تبعیت از آمریکا و نفی سلطه آمریکایی هست.

امام وقتی فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است یعنی مبارزه با آنهم جهاد کبیر است و جهاد کبیر یکی از علتهای اصیل انقلاب اسلامی و یکی از اضلاع مهم و برجسته هندسه انقلاب اسلامی است که جریان غیرانقلابی در داخل کشور در خوشبینانهترین حالت توان و استعداد مبارزه و جهاد کبیر در فاز نفی سلطه کبیر آمریکایی را در حوزههای اقتصادی و تکنولوژیک دارا نیست و هندسه انقلاب اسلامی را در آینده (اگر در قدرت بماند) از شکل هندسی آن خواهد انداخت.

*معاون سیاسی حزب مؤتلفه مازندران

https://shoma-weekly.ir/xRq3nG