ورزش

اضطراب استقلال، امیدواری پرسپولیس و سپاهان

شاهین تهرانی- رقابت‌های فوتبال جام قهرمانان آسیا به هفته‌های پایانی خود رسیده است و نمایندگان فوتبال ایران در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارند. دو بازی باقیمانده در این چارچوب برای هر تیم، تکلیف تیمهای صعود کننده به مرحله بعد را مشخص می‌کند. در این مقال قصد داریم نگاهی داشته باشیم به وضعیت و شرایط سه نماینده فوتبالمان در این رقابتها؛

تیم دهم لیگ
 و مدعی قهرمانی آسیا
سرخپوشان محبوب پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا، بر خلاف لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران چهره‌ای موفق و درخشان را از خود به نمایش گذاشتند.
آنها با وجود تساوی خانگی در آخرین دیدارشان، هنوز هم با اختلاف دو امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارند و شانس اول صعود محسوب می‌شوند. شاگردان مصطفی دنیزلی برای اینکه به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعدی صعود کنند، باید در آخرین دیدار خانگی‌شان در این مرحله الهلال عربستان را با شکست مواجه کنند تا با خیال راحت در بازی پایانی به امارات رفته و با الشباب دیدار کنند.
بازی روز سه شنبه فرصتی مناسب برای هواداران این تیم است که رکورد خودشان در بازی با الغرافه را بشکنند و قرمزها را پرهوادارترین تیم آسیا کنند!

امیدواری سپاهان
در همان روزی که پرسپولیس به مصاف الهلال می‌رود، سپاهان اصفهان میهمان النصر امارات خواهد بود. سپاهانی که با تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول رده‌بندی گروهشان قرار گرفته اند و به شدت نیازمند پیروزی در این دیدار هستند تا با اول شدن در گروهشان بتوانند در مرحله پلی آف میزبان باشند.
سپاهان اگر بتواند در امارات به پیروزی برسد، سرنوشت را به دستان خود گرفته و با یک نتیجه مناسب در آخرین بازی مقابل الاهلی عربستان در اصفهان می‌تواند عنوان قهرمانی گروه را از آن خود کند.
سپاهان که این روزها به رهبری کرانچار کروات، ارائه‌گر فوتبالی تماشاگرپسند است، لیاقت رسیدن به قهرمانی در مرحله مقدماتی را دارد و بعید به نظر می‌رسد که در دیدارهای آتی با مشکل خاصی مواجه شود.

نگرانی استقلال
آبی ها که در لیگ حرفه ای مدعی قهرمانی هستند،در جام قهرمانان قاره کهن نتایج خوبی را کسب نکرده و در گروه خودشان سوم هستند.
البته تفاوت امتیاز آبی ها با تیم‌های بالاتر گروهشان، آنقدر اندک است که اگر استقلالی‌ها در بازی‌های آتی خوش بدرخشند و نتایج خوبی کسب کنند به راحتی می‌توانند راه خودشان را به مرحله بعدی باز کنند. استقلال روز چهارشنبه میزبان الریان قطر است و این بازی در حکم سرنوشت است. اگر آبی‌ها بتوانند در آخرین میزبانی خودشان موفق عمل کنند، رسیدن به مرحله بعدی بازیهای آسیایی دور از دسترس نیست اما اگر این اتفاق رخ ندهد، آبی‌ها را باید اولین تیم ایرانی حذف شده از گردونه این مسابقات بدانیم.


https://shoma-weekly.ir/jjocPz