شهرستانها

اصولگرایان در برابر غربگرایان و تفسیرگرایان متحد شوند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان منجر به تقویت گفتمان اصولگرایی در جهان بوده است.
نصرتالله حیدری در اولین نشست شورای همگرایی اصولگرایان استان ایلام اظهار داشت: در طول تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر به نوعی سه جریان عمده سیاسی و فکری در کشور ما وجود داشته و اکنون نیز به نوعی حضور دارد.

دبیر شورای همگرایی اصولگرایان استان ایلام گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یک نقطه عطفی بود که این نوع جریانات فکری را متوقف کرد. یکی از این جریانات عمده‌‌ همان تقلیدگرایان و غربگرایان بوده که به نوعی همه چیز را در همراهی و تبعیت از مبانی فکری غرب خلاصه میکنند.

وی ادامه داد: جریان دیگر متعلق به تفسیرگرایان بوده که به نوعی احکام دینی را در جاهایی قبول دارند که با مبانی فکری غربی در تضاد نباشد و جریان سوم عمده فکری در کشور ماست که به اصولگرایی از آن یاد میشود یعنی در جریانی که در چارچوب اسلام و اعتقادات ارزشها و باورهای دینی معتقد بوده و اذعان دارد بر پایه این اعتقادات کشور را به پیش برد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان به نوعی تقویت گفتمان اصولگرایی بوده و امروز با رهبری جمهوری اسلامی یک جریان عمده فکری و فرهنگی در دنیای اسلام به وجود آمده که از آن به جریان مردمی نام برده میشود، جریان مردمی که به اسلام اعتقاد دارد.

حیدری تصریح کرد: امروز در قالب بیداری اسلامی میشود این مهم را مشاهده کرد و جریانی نیز در مقابل این تفکر وجود دارد که‌‌ همان دولتهای غربگرا و وابسته هستند. دهه سوم انقلاب اسلامی به نوعی یک دهه سرنوشتساز قلمداد میشود، بسیاری از جامعهشناسان این دهه را به نام حضور و غیاب ملتها تفسیر کردهاند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام گفت: امروز این نقشآفرینی متوجه انقلاب اسلامی بوده که موج عظیمی از بیداری اسلامی در منطقه و دنیا به وجود آورده است.

امام جمعه ایلام نیز در اولین نشست شورای همگرایی اصولگرایان استان ایلام گفت: دشمن همواره از جدایی بین نیروهای ارزشی به اهداف خود رسیده است.

آیتالله محمدنقی لطفی اظهار داشت: واژه اصولگرایی بسیار مقدس است و رمز پیروزی انقلاب، تداوم انقلاب و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این واژه گنجانده شده است.

وی ادامه داد: دشمنان با همه امکانات خود در صدد نفوذ به صفوف به هم فشرده اصولگرایان بوده و تلاش میکنند این وحدت بین نیروهای ارزشی را بشکنند. معمولا دشمن از تفرقهافکنیها و دودستگی و جدایی نیروهای ارزشی به اهداف خود رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نیز در این نشست اظهار داشت: این همایش با هدف همگرایی و اتحاد اصولگرایان در سراسر کشور و از جمله استان ایلام شکل گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/cLBcn6