شهرستانها

اشتغال مهم‌ترین مشکل مردم سیستان‌وبلوچستان است

اشتغال مهم‌ترین مشکل مردم و مسئولان استان است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه درصد بیکاری در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است، گفت: اشتغال مهم‌ترین مشکل مردم و مسئولان استان است.
غلام محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان شناخت کامل و جامعی از مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان دارند لذا ضروری است نیروهای تاثیرگذار در استان به کمک وی شتافته تا بتوانند در رشد و ترقی استان موفق شوند.
وی افزود: استاندار جدید از نیروهای اصولگرای قدیمی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب در خط ولایت حرکت کرده است و اصولگرایی خود را در مقاطع مختلف حفظ نموده و در شرایط سخت از جریان اصیل انقلاب و خط ولایت و ارزش‌های آن دفاع کرده است لذا از وی انتظار می‌رود هر آنچه در توان دارد در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم خوب استان در طبق اخلاص قرار دهد.
طاهری ادامه داد: از آنجایی که دشمن تمام تلاش خود را برای خدشه‌دار کردن وحدت در این استان به کار برده و می‌برد تا بتواند بین قومیت‌ها و مذاهب اختلاف افکنی کند و مزدورانی در داخل و خارج کشور اجیر کرده است لذا وی به عنوان نماینده عالی دولت می‌تواند برای حفظ وحدت نقش موثری داشته باشد.
دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان گفت: اشتغال از مهم‌ترین و عمده‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولان استان است و با توجه به اینکه درصد بیکاری در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است و استان ما جوان‌ترین استان کشور بوده انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشد و کار گروه اشتغال را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.
وی به مقوله امنیت اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به مسائل امنیتی استان تا اندازه‌ای حل شده است که جا دارد از مسئولان امنیتی، انتظامی و سیاسی استان تقدیر کرد اما باید بیشتر از این به مسائل امنیتی توجه داشت و لحظه‌ای غافل نشد چرا که اگر مشکلات امنیتی در استان حل نشود، رونق اقتصادی هم نخواهیم داشت از طرفی هم عامل نخست برای اینکه صاحبان سرمایه برای سرمایه‌گذاری در استان رغبت داشته باشند همین مسئله امنیت است.
دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: حل مسائل اقتصادی مردم و مقابله با گرانی‌های لجام گسیخته که بخشی از آن مربوط به عدم نظارت صحیح می‌باشد، فشار زیادی را بر مردم وارد کرده است.
دبیر حزب مؤتلفه سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: در استان ما اکثریت مردم از مزایای مرز بی‌بهره هستند به طور مثال در استانی که طبق گفته برخی از مسئولان، گوشت بخشی از استان‌های دیگر را نیز تأمین می‌کند، قیمت آن نباید بالا باشد.

https://shoma-weekly.ir/vVmihD