شهرستانها

اشتغال با توجه به توانمندی های داخلی امکانپذیر است

اگر می خواهیم روحیه شادابی میان افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان حاکم باشد، باید در راستای تقویت بنیه اقتصادی و رفع معضل بیکاری گام برداریم و تحقق این امر در سایه همدلی و وفاق میان تمامی مسئولان و توجه به توانمندی های داخلی امکانپذیر است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان ایلام سیاست زدگی بیش از حد برخی مسئولان را بزرگترین افت جامعه امروزی ایران دانست و گفت: این رویه باعث شده تا راه برای فرار از پاسخگویی فراهم باشد.

نصرت الله حیدری در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توجه بیش از حد مسئولان به حوزه سیاست و ملاک قرار دادن منافع حزبی در تصمیم گیری ها به اعتماد عمومی ضربه شدید وارد می کند که این از آفت های پیش روی نظام اسلامی است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام افزود: نقد دلسوزانه و مشفقانه از عوامل توسعه کشورهاست ولی در ایران این رویه بیشتر حالت مچ گیری پیدا کرده و به اهرمی برای تخریب و حتک حرمت مخالفان تبدیل شده است.

به گفته وی، رعایت عدل و انصاف در موضع گیری ها یک توصیه موکد دینی است که همواره از سوی ائمه معصومین (ع) سفارش شده که اگر محقق شود، اعتماد مردم به کارگزاران نظام نیز تقویت می شود.حیدری با اشاره به انتشار فیش های حقوقی نجومی در رسانه ها در ماه های اخیر یادآور شد: این دمل چرکین سر باز کرده و امروز بر تمامی دلسوزان انقلاب از گرایش های مختلف واجب است به صورت ریشه ای با این مساله که اعتماد مردم به مدیران را با خدشه روبرو کرده، برخورد کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در ایلام اضافه کرد: در صورت اهمال در مقابله با این موضوع خسارت های جبران ناپذیری به کشور وارد می شود و مهمترین سرمایه نظام که اعتماد مردم به مسئولان است، از بین می رود.

حیدری گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پیشرفته ترین و مترقی ترین قانون های اساسی در میان کشورهای جهان است که در این سند حقوق اقشار جامعه در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشخص شده است.

به گفته وی، اگر بتوانیم عموم افراد جامعه را با حقوق خود آشنا کنیم، سطح رضایت مندی مردم از حکومت افزایش یافته و شرایط برای رفاه اجتماعی و رفع نارسایی های کشور فراهم خواهد شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی ایلام افزود: یکی از مسائلی که کارشناسان از مشکلات کنونی جامعه ایران عنوان می کنند، کمبود نشاط به ویژه در میان نسل جوان است که مهمترین عامل در بروز این مسئله مشکلات اقتصادی و نبود شرایط برای اشتغال جوانان است که منجر به افزایش سن ازدواج در کشور هم شده است.

حیدری اظهار کرد: اگر می خواهیم روحیه شادابی میان افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان حاکم باشد، باید در راستای تقویت بنیه اقتصادی و رفع معضل بیکاری گام برداریم و تحقق این امر در سایه همدلی و وفاق میان تمامی مسئولان و توجه به توانمندی های داخلی امکانپذیر است.

https://shoma-weekly.ir/VY1geU