شهرستانها

اسراف، تبذیر و اشرافی گری از شاخصه‌های اقتصاد سرمایه‌داری است

سید حسن سیدی دبیر حزب مؤتلفه گلستان گفت: اسراف، تبذیر، مدگرایی و اشرافی گری از شاخصه‌های اقتصاد سرمایه‌داری است که با آموزش‌های اسلامی منافات دارد.
سید حسن سیدی دبیر حزب مؤتلفه گلستان گفت: اسراف، تبذیر، مدگرایی و اشرافی گری از شاخصههای اقتصاد سرمایهداری است که با آموزشهای اسلامی منافات دارد.

سیدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی است آنهم فرهنگی که مبتنی بر فطرت انسان است و حرکت انبیا در طول تاریخ برای رشد و پرورش فطرت بوده و احکام الهی بر فطرت استوار است تأکید کرد: انقلاب اسلامی با صدور این فرهنگ الهی جبهه مقاومت را در مقابل نام استکباری به وجود آورده و حضرت امام دقیقاً بر این اهمیت فرهنگ تأکید داشته و میفرمایند نظامهای استعماری برای ایجاد سلطه، به مدارس و دانشگاهها توجه ویژه دارند و آموزشهای آنها را بر اساس فرهنگ غرب یا شرق قراردادند بهطوریکه محصولات آنها بر ضد دین و استقلال کشور بود اکنون نیز این تفکرات در روشنفکری بیمار بهخوبی دیده میشود.

وی با نگاه به اینکه در اقتصاد مقاومتی، فرهنگ تا چه حد میتواند به مردم و مسئولین کمک کند، افزود: نقطه تحول در جامعه ما، مسائل فرهنگی است که در حال حاضر برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، جامعه ما بهشدت نیازمند ایمان و فراگیری فرهنگ اسلامی است که هم باید مدنظر مردم ما و نیز مسئولین دولت و استان گلستان باشد.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: اسراف، تبذیر، مدگرایی و اشرافی گری از شاخصههای اقتصاد سرمایهداری است که با آموزشهای اسلامی منافات دارد لذا مراکز فرهنگی ما اعم از حوزه، دانشگاه، مدارس، منابر و خلاصه تمام رسانههای ما باید در ترویج و آموزش فرهنگ اقتصاد مقاومتی اقدام نمایند.

سیدی با تأکید بااینکه مردم شریف استان گلستان در اقلیم وحدت و یکپارچگی غیر منقطع هستند بیان کرد: فرهنگ استان ما متفاوت با استانهای دیگر نیست و همه تحت تأثیر فرهنگ ایرانی، اسلامی هستند البته تفاوتهایی ممکن است دیده شود که آنهم به شرایط جغرافیایی برمیگردد.

https://shoma-weekly.ir/Vv4wWo