شهرستانها

اسرائیل و عربستان قربانی های بزرگ حمله آمریکا به سوریه

حملات و تهدیدات آمریکا و دست‌نشانده های آن مربوط به امروز نیست و بیش از دو سال از درگیری و نزاع در سوریه می گذرد.
حسن کربلایی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی  گیلان گفت: حملات و تهدیدات آمریکا و  دستنشانده های آن مربوط به امروز نیست و بیش از دو سال از درگیری و نزاع در سوریه می گذرد.

وی به تعامل صورت گرفته بین کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق وحزب الله لبنان و مخالفت روسیه و چین با جنگ علیه سوریه اشاره کرد و افزود: با رخ دادن جنگ علیه سوریه احتمال می رود نقاطی در فلسطین اشغالی، عربستان، ترکیه و نیز ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه مورد تهاجم قرار گیرند.

کربلایی تهدید جنگ احتمالی در سوریه را عامل فشار برای وادار کردن دولت سوریه برای تن دادن به خواسته های آمریکا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر جنگ در سوریه رخ دهد حمله کنندگان بیشتر آسیب خواهند دید.

وی جو حاکم در افکار عمومی اسرائیل را نامساعد دانست و تصریح کرد: اعلام جنگ احتمالی به سوریه صهیونیستها را به تلاطم انداخته است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان فشاری که از درون به دولت اسرائیل وارد می شود را مؤثر دانست و گفت: اولین نقطه ای که سوریه مجاز به زدن آن است، اسرائیل است.

وی با اشاره به مورد هدف قرار گرفتن پایگاه هایی که ترکیه در اختیار آمریکا قرار داده است، اذعان کرد: اگر جنگ رخ دهد تجهیزاتی که عربستان در اختیار گروه های فشار قرارداده است حتما آسیب خواهد دید.

https://shoma-weekly.ir/eYcQE3