ورزش

استقلال و پرسپولیس در آغاز راهی جدید

شاهین تهرانی - لیگ برتر فوتبال ایران دوازدهمین دوره برگزاری خود را در شرایطی آغاز کرد که تیم‌های مدعی به کلی دستخوش تغییر و تحول شده بودند. هواداران فوتبال ایران مدتها بود که برای تماشای تیم‌ها و ستاره‌های محبوبشان صبوری کرده بودند و حالا زمان پایان انتظارها فرا رسیده است!
این انتظار البته برای هواداران پرشمار پرسپولیس به مراتب بیش از سایر هواداران فوتبال ایران بوده است. اگر دوستداران دیگر تیم‌های لیگ حرفه‌ای، برای تماشای تیم محبوبشان حدود سه ماه به انتظار نشستند، قرمزدوستان بیش از سه فصل است که در تب و تاب تماشای تیمی که در حد و اندازه‌ی پرسپولیس آنها باشد، سوختند و صبوری پیشه کردند. اما به نظر می‌رسد که تماشای پرسپولیس امسال، ارزش این همه صبوری کردن را داشت. رویانیان و همکارانش در حالی از پرسپولیس مدل 91 پرده برداری کردند که این تیم ستاره های زیادی را به خدمت گرفته و شکلی امیدوارانه‌تر نسبت به قبل پیدا کرده است.
جذب ستارگان ملی‌پوشی چون جلال حسینی، کریم انصاری فرد، محمد قاضی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، محسن بنگر و شهاب گردان، چهره پرسپولیس را به کلی تغییر داده است تا به جایی که برای اولین بار شاهد آن بودیم که بازیکنی در نخستین دیدارش که برای پرسپولیس بازی می‌کرد، بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو داشت! اتفاقی که حاصل نبودن مهره‌های قدیمی و با تجربه در جمع سرخ‌پوشان بود. این تغییرات بی تردید به امیدوارتر شدن هواداران سرخ‌ها منجر خواهد شد. هوادارانی که در فصول قبل عادت کرده بودند شاهد ناکامی تیم محبوبشان باشند، اکنون به نیت تماشای موفقیت‌های آن تیم پای به ورزشگاهها می‌گذارند و این یعنی ایجاد یک رفورم واقعی!
اوضاع در جبهه مقابل هم به همین گونه است. تیم کهکشانی استقلال در لیگ یازدهم حالا با جذب ستارگان تازه و مردان بزرگی چون جواد نکونام و فرهاد مجیدی، چهره مقتدرتری هم پیدا کرده و با انگیزه، اشتیاق و امید بیشتری به مصاف حریفان خود خواهد رفت.
در کنار اینها باید از حضور دوباره امیر قلعه نویی بر روی نیمکت استقلال یاد کنیم که فصل گذشته به خاطر نداشتن یک لیدر تمام عیار و توانا، ضربات زیادی را متحمل شده بود.
تغییراتی که در سرخابی‌ها ایجاد شده – خوشبختانه – همگی جهت مثبت وامید بخشی دارند. حالا هم قرمزدوستان با شوق بیشتری به تماشای لیگ می‌نشینند و هم طرفداران تیم آبی برای دیدن قهرمانی تیم محبوبشان ثانیه‌شماری می‌کنند. این یعنی اوج هیجان. اتفاقی که در فصول اخیر به دلیل ناکامی‌های پرسپولیس، در این ابعاد رخ نداده بود. به لیگ دوازدهم احترام بگذارید، چون علاوه بر نبردهای فوتبالی جانانه‌ای که در آن نهفته است، بدنه و استخوان‌بندی فوتبال ما را ارتقاء می‌دهد و پشتوانه بسیار خوب و محکمی برای تیم ملی کشورمان خواهد بود.


https://shoma-weekly.ir/cyTajg