ورزش

استقلال و پرسپولیس تحت تأثیر حساسیت کاذب

جای شکرش باقی است که علی دایی و امیر قلعه نویی به وعده‌های خود پیش از شهرآورد تهران عمل کردند و همه ما شاهد یک بازی جذاب(!)، تماشاگر پسند(!) و پرگل(!) از سوی دو تیم استقلال و پرسپولیس بودیم.
دانیال فدایی- جای شکرش باقی است که علی دایی و امیر قلعه نویی به وعدههای خود پیش از شهرآورد تهران عمل کردند و همه ما شاهد یک بازی جذاب(!)، تماشاگر پسند(!) و پرگل(!) از سوی دو تیم استقلال و پرسپولیس بودیم.

ببخشید شوخی کردیم! از شوخی گذشته بازی کسل کننده دو تیم خیلیها را به خواب برد و بیشترین اعتراضها را حداقل طی دو سه سال اخیر در پی داشت!

در حالی که این تساوی بدون گل و عذاب آور محصول ترس و احتیاط بیش از حد مربیان و بازیکنان دو تیم بود، سرخابیها تمامی تقصیرها را بر گردن رسانهها انداختند!

انگار نه انگار که ساقهای بی هنر خودشان در طول نود دقیقه بازی روز جمعه (15 شهریور) بسیاری از امیدهای فوتبالدوستان را ناامید کرد. مربیان هر دو تیم تا قبل از شروع بازی پرسپولیس و استقلال وعده بازی زیبا و هجومی را دادند، اما در عمل هیچ کدام جرأت و جسارت ریسک نداشته و به جنگ میانه میدان و ضد حملات کم تعداد دل خوش کردند. شکی نیست که در طول تاریخ 45 ساله دربیهای پایتخت شاهد تساویهای بسیاری بودیم اما اغلب این دیدارها از نمایش جمعه گذشته جذابتر بود و تماشاگران هم راضی به خانه بازگشتند.

کارشناسان زیادی این نزول دو تیم آبی و قرمز را نشانه عقب گرد و شکست فوتبال ایران دانستند که حرف بیراهی هم نیست. در واقع ما با این نمایش نگران بازیهای تیم ملی در جام جهانی برزیل شدیم و شاید این فوتبال زشت و ضعیف بتواند مقامات ارشد فوتبالمان را به فکر فرداهای بعدی بیندازد تا هر چه زودتر فکری برای دربی کنند.

شاید هم وقت آن فرا رسیده تا با افزایش تعداد دیدارهای پرسپولیس و استقلال (فرقی هم نمیکند با رفت و برگشت کردن جام حذفی و برگزاری بازیهای دوستانه) حساسیت را به حداقل رساند.

یا آن که به قول «عادل فردوسی پور» با برگزاری مسابقات استقلال و پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر شانس زیبا شدن دربی را بالا و بالاتر برد. به هر حال باید فکری کرد و گرنه تعداد این مساویها بیشتر هم خواهد شد. این خط واین نشان!

https://shoma-weekly.ir/yEUWLL