ورزش

استقلال و پرسپولیس به صورت «پیمانی» واگذار شوند

هر روز برای این دو باشگاه به ویژه پرسپولیس، حادثه جدیدی پیش می‌آید و قوز بالای قوز می‌شود. نه هواداران از عملکرد دو تیم راضی‌اند و نه مدیران و اعضای کادر فنی از بازیکنان! وقتی پای درددل بازیکنان می‌نشیند و متوجه بدقولی و وعده وعیدهای پوچ و توخالی مسئولان باشگاه می‌شوید دیگر نمی‌دانید حق با کیست؟!
مهدی یکتا- بیتعارف وضعیت دو باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس در حال حاضر بسیار آشفته است و حتی برخی کارشناسان معتقدند در صورت ادامه داشتن این روند عملاً دیگر چیزی از این دو باشگاه سرخابی باقی نمیماند!

هر روز برای این دو باشگاه به ویژه پرسپولیس، حادثه جدیدی پیش میآید و قوز بالای قوز میشود. نه هواداران از عملکرد دو تیم راضیاند و نه مدیران و اعضای کادر فنی از بازیکنان! وقتی پای درددل بازیکنان مینشیند و متوجه بدقولی و وعده وعیدهای پوچ و توخالی مسئولان باشگاه میشوید دیگر نمیدانید حق با کیست؟!

درباره رقم واقعی بدهی استقلال و پرسپولیس ارقام گوناگونی مطرح میشود که تناقضهای عجیبی با هم دارند و میزان دقیق این بدهیها شفاف و مشخص نیست. فصل نقل و انتقالات هم شروع شده و در هیاهوی رقابت تیمها برای جذب بازیکن خبر میرسد که کجای کارید؟ حمیدرضا سیاسی مدیر عامل پرسپولیس هم بازداشت شد!

در عین اوضاع و احوال معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان هم مصاحبه میکند و خبر از بازداشت احتمالی مدیر عامل استقلال در آیندهای نزدیک میدهد تا نورعلینور شود!؟از سوی دیگر پرونده واگذاری دو باشگاه نیز مدتهاست روی میز دکتر «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان قراردارد و به گفته رئیس سازمان خصوصیسازی کشور شرایط و نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس تصویب شده؛ ولی قیمت پایه و سهام این دو باشگاه نیمه اول بهمن ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

این در حالی است که مشکلات مالی و حاشیهای توانسته اثر زیادی بر کار فنی دو تیم بگذارد و بازدهی بازیکنان درون زمین را کاهش دهد. دوستان تصمیمگیرنده تصور میکنند، میشود و در چنین وضعیت بحرانی و نابهسامانی هرکس کار خود را انجام دهد و بازیکن به مدیر عامل نباید کاری داشته باشد؛ در حالی که این طور نیست.

اگر چنین تفکری بر دوستان حاکم است باید گفت واقعاً در اشتباهاند. اساساً تیمهای پرطرفدار نباید به این ورطه بیافتند و بلاتکلیفی برای امثال استقلال و پرسپولیس سم است؛ اما شاید بپرسید: راهکار چیست؟

در جواب باید یک پیشنهاد به وزارت ورزش و جوانان و متولیان این پرونده ارائه بدهیم. با توجه به مشکلات بنیادین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و گرفتاریهای اداره دولتی دو باشگاه، بهتر آن است این باشگاهها به شکل آزمایشی حداقل سه سال به صورت پیمانکاری اداره شود. چه بسا بعد از پایان سال سوم تراز مالی استقلال و پرسپولیس روشن و بسیاری از مشکلات به حداقل رسیده و شرایط برای واگذاری نهایی به بخش خصوصی مهیا شود. البته تا نظر آقایان و «امیررضا خادم» چه باشد؟!

 

https://shoma-weekly.ir/7g3dmB