شهرستانها

استقبال مردم از سفر نوروزی به بوشهر 15درصد افزایش داشت

با توجه به هوای معتدل استان در فروردین ماه و داشتن آثار تاریخی کهن، استان ما همه ساله این استعداد را دارد که از مهمانان زیادی که از نقاط مختلف کشورمان برای گذران تعطیلات عید به بوشهر سفر می‌کنند پذیرایی قابل توجهی به عمل آورد و این خود جای بسی خوشحالی برای مردم عزیز بوشهر است.
عبدالله فاتحی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه «شما» با اشاره به تعطیلات نوروز و پذیرش استان از مهمانان نوروزی ابراز داشت: با توجه به هوای معتدل استان در فروردین ماه و داشتن آثار تاریخی کهن، استان ما همه ساله این استعداد را دارد که از مهمانان زیادی که از نقاط مختلف کشورمان برای گذران تعطیلات عید به بوشهر سفر میکنند پذیرایی قابل توجهی به عمل آورد و این خود جای بسی خوشحالی برای مردم عزیز بوشهر است.

وی در پاسخ به چگونگی رعایت آداب سفر و همچنین موازین شرع مقدس و فرهنگ دینی از طرف مردم گفت: امسال مراجعه مردم به بوشهر و شهرهای اطراف نسبت به سالهای قبل 15 درصد رشد داشته لیکن درمجموع بهطور نسبی با رضایتمندی همراه بود و شئونات اسلامی، مدنظر مردم عزیزمان قرار گرفته بود.

فاتحی به برگزاری همایش «پنج قرن مبارزه با استعمار و دو قرن مبارزه با انگلیس» اشاره کرد و افزود: همایش مزبور در روزهای پایانی سال 94 و در آستانه سال نو در کنار گورستان متجاوزین انگلیسی برگزار شد و نقطه عطفی در اتفاقات مهم سال 94 در استان دلاورخیز بوشهر به شمار میرود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان درخصوص علت نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» گفت: مقام معظم رهبری چند سال است که شعار سال را اقتصادی انتخاب میکنند؛ ولی دولتها باکمال تأسف نتوانستهاند این خواستهها را جامه عمل بپوشانند لذا در شعار امسال به جنبه اجرایی و عملیاتی تأکید بیشتری نمودند و درسخنرانی روز اول فروردین امسال به راهکارهای دهگانهای نیز اشاره فرمودند تا باتوجه به این برنامهها دولت محترم به ابعاد عملی و اقدامات اجرای اقتصاد مقاومتی همت گمارد و تهدیدها و تحریمهای اقتصادی آمریکاییها را خنثی کند.

وی افزود: رسالت مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس علاوه بر اجرای راهکارهای دهگانه مقام عظمای ولایت، تمرکز بر جستجوی راهکارهای عملی دیگری برای پیادهکردن اقتصاد مقاومتی میباشد. کسانی که در بخش خصوصی سرمایه و امکاناتی دارند و میتوانند اشتغال ایجاد نموده و محصولات ضروری مورد نیاز جامعه را تولید نمایند به کمک دولت بشتابند و از کمکهای دولت نیز استفاده کنند تا به استقلال کشور و قطع وابستگی آن به کشورهای مغرور و خودخواهی مانند آمریکا و انگلیس که قصد باجخواهی و تغییر ایران را دارند جامه عمل بپوشانند. نمایندگان مجلس میتوانند طرحهای مفید و مؤثر در این زمینه تصویب کنند و لایحههای دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهند و از بخش خصوصی نیز حمایت نمایند. دولت نیز با فعالکردن وزارتخانههایی که ارتباط بیشتری با مسائل اقتصادی دارند و اقدامات عاجل در زمینههایی که حضرت آقا مشخص فرمودند و تدوین لایحههای مناسب میتواند به وظیفه خود عمل نماید.

فاتحی در ارزیابی ترکیب مجلس دهم، اظهارداشت: به نظر میرسد مجلس آینده با تأکیدات مقام معظم رهبری و درصورت جدیت و تلاش دولت محترم، برای تصویب لایحههای راهگشا در زمینههای اقتصاد مقاومتی کاملا آمادگی داشته و نمایندگان محترم مجلس با هر گرایشی برای حل مشکلات اقتصادی با دولت همکاری خواهند کرد.

این مدرس دانشگاه درخصوص اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه دنیای فردا را دنیای مذاکره دانستهاند نه دنیای موشک، خاطرنشان کرد: البته کسانی که این موضوع را مطرح کرده بودند بعد از تذکرات مقام معظم رهبری حرف خود را پس گرفتند و اظهارات دیگری نمودند؛ اما به هرحال پشت این سخن هیچ منطق درستی نبود و خودشان نیز فهمیدند که دشمن ملت ایران همچنان به برتری نظامیش مینازد و از پیشرفتهای ملت ایران در زمینه نظامی وحشت دارد. وی ادامه داد: ملت ایران شاهد تجاوز نظامی وابستگان آمریکا و اسرائیل به ملتهای مظلوم سوریه و عراق و یمن هست و خوب میداند که اگر نیروهای مسلح کشور اندکی تضعیف شوند برخورد دشمن با ملت ایران از نوع بدترین برخوردها خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/cPKHD8