شهرستانها

استفاده ابزاری از جانبازان در برنامه تلویزیونی «خوشا شیراز»

کسانی که برنامه را مشاهده کرده‌اند متوجه شده‌اند، مجری برنامه فقط در حد معرفی جانبازان اکتفا کرد و دو ساعت برنامه را به مهمانان ویژه و تلفنی برنامه و نیم ساعت آخر را به تبلیغات از نوع معرفی دستگاه تصفیه آب، هتل، رستوران و... پرداخت و هیچ فرصت دیگری را در اختیار جانبازان قرار نداد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس گفت: برنامه تلویزیونی «خوشا شیراز» مرکز فارس جانبازان را بهعنوان مهمان در این برنامه دعوت کرد؛ اما مجری برنامه فقط به معرفی جانبازان اکتفا کرد و نیم ساعت آخر برنامه را هم به تبلیغ دستگاه تصفیه آب، هتل و... پرداخت و فرصت دیگری را در اختیار آنان قرار نداد.

غلامحسین چوبینی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: جمعه
24 اردیبهشت
ماه جاری به دعوت برنامه «خوشا شیراز» سیمای مرکز استان فارس با 13 نفر از جانبازان 70 درصد نخاعی، بصیر و شیمیایی به این برنامه دعوت شدیم که در ابتدا فکر میکردیم ما را بهعنوان مهمان برنامه دعوت کردهاند تا از جایگاه و شأن و منزلت ایثارگران در هفته جانبازان تکریم بهعمل آورند و گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

غلامحسین چوبینی افزود: مجری برنامه اعلام کرد که مهمان ویژهبرنامه، پرویز پرستویی بازیگر فیلم آژانس شیشهای و بادیگارد است و جانبازان بهعنوان تماشاگر برنامه دعوت شدهاند.

وی اضافه کرد: کسانی که برنامه را مشاهده کردهاند متوجه شدهاند، مجری برنامه فقط در حد معرفی جانبازان اکتفا کرد و دو ساعت برنامه را به مهمانان ویژه و تلفنی برنامه و نیم ساعت آخر را به تبلیغات از نوع معرفی دستگاه تصفیه آب، هتل، رستوران و... پرداخت و هیچ فرصت دیگری را در اختیار جانبازان قرار نداد.

این جانباز 70 درصد شیمیایی تصریح کرد: جای بسی تعجب و تأسف است که برنامه خوشا شیراز برای رونق برنامهخود جانبازان را هزینه میکند، درحالی که امروز کشور ما پیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و نهادینهکردن فرهنگ ایثار جز به حفظ جایگاه و تکریم جامعه ایثارگری ممکن نیست.

چوبینی گفت: ما این نوع رفتارها را نوعی اهانت به جامعه ایثارگری میدانیم در حالی که امروز شاهد تشییع پیکر پاک گلگونکفنان مدافعان حرم هستیم نمیتوانیم شاهد بیاعتنایی به الگوهای ایثار در عرصه جهاد و شهادت باشیم.

این جانباز شیمیایی ادامه داد: امروز اگر کشور ما در چشم جهانیان از اقتدار، عزت، سربلندی و استقلال سیاسی برخوردار شده، به برکت خون شهدا و ایثارگراناست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی فارس خاطرنشان کرد: استفاده ابزاری از پیشکسوتان شهادت و ایثار آن هم در هفته بزرگداشت جانباز بهعنوان تماشاچی در برنامه تلویزیونی خوشا شیراز که در داخل و خارج کشور قابل مشاهده است، موجب رنجش خاطر آحاد مردم بهویژه جامعه ایثارگری و خانواده محترم آنها شده است، در حالی که دنیا باید به تماشای قهرمانیها و ایثارگریهای این بزرگمردان بنشیند و به وجود این اسوههای ایثار افتخار کند.

چوبینی در پایان ابراز امیدواری کرد: مسئولان ذیربط در این مورد به مسئولیت خود عمل کنند و اجازه ندهند حرمت جامعه ایثارگری بیش از این نادیده گرفته شود و بهجای ترویج فرهنگ ایثار نظارهگر تضعیف این عزیزان و فرهنگ ایثارگری باشیم.

https://shoma-weekly.ir/U5DIwF