ورزش

«استرالیا» گربه سیاه والیبال ایران!

استرالیا همان تیمی است که در دوران مربیگری خولیوولاسکو» و در مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن سد راه ما شد اجازه نداد المپیکی شویم. از طرفی بر کسی پوشیده نیست، اولین مسابقات در هر تورنمنتی بسیارحیاتی است. اگر ما بتوانیم استرالیا را پشت سر بگذاریم آن گاه راه برای صعودمان هموارتر خواهد شد به جاست دوستان و دست‌اندرکاران والیبال ایران نگاهی جدی‌تر به اولین حریف یا به عبارت بهتر گربه سیاه ما داشته باشند.

مهدی یکتا- بالاخره انتظارات به سر رسید و «رائول لوزانو» از روز دوشنبه گذشته به ایران آمد تا تمرینات ملیپوشان را در سالن فدراسیون والیبال زیر نظر بگیرد.

والیبالیهاکه با جدیت خاصی تمرینات خود را دنبال میکردند، حالا با حضور «لوزانو»ی آرژانتینی روزی 2 نوبت و 6 ساعت تمرین میکنند تا بتوانند در مسابقات انتخابی المپیک 2016 موفق عمل کرده و به رویای 52 ساله والیبال ایران جامه عمل بپوشانند.

این رقابتها از 8 خردادماه سالجاری و با حضور تیمهای فرانسه، لهستان، ایران، کانادا، استرالیا، چین، ونزوئلا، و ژاپن برگزار خواهد شد.

البته تیم ملی کشورمان 22 اردیبهشت ماه برای انجام 2 بازی تدارکاتی به فرانسه سفر میکند. تیمی که 3 سال است با آن بازی نکردیم و از قدرتهای برتر والیبال جهان به شمار میرود. یعنی ملی پوشان ایرانی 8 روز زودتر به ژاپن سفر میکنند تا در این کشور و قبل از شروع مسابقات رسمی با لهستان هم دیداری دوستانه برگزار کنند.

از جمله «محمدرضا داورزنی» و کارشناس والیبال از فرانسه و لهستان به عنوان نیاکان اصلی ایران در مسابقات انتخابی المپیک یاد میکنند و برخی دیگر انجام بازی تدارکاتی با این حریفان در آستانه رقابتها را کار درستی نمیدانند!

در این میان کمتر کسی حرفی از استرالیا میزند. اولین حریف ایران در این مسابقات که باید روز 8 خرداد ماه برابر آنان صفآرایی کنیم.

لازم به یادآوری است استرالیا همان تیمی است که در دوران مربیگری خولیوولاسکو» و در مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن سد راه ما شد اجازه نداد المپیکی شویم. از طرفی بر کسی پوشیده نیست، اولین مسابقات در هر تورنمنتی بسیارحیاتی است. اگر ما بتوانیم استرالیا را پشت سر بگذاریم آن گاه راه برای صعودمان هموارتر خواهد شد به جاست دوستان و دستاندرکاران والیبال ایران نگاهی جدیتر به اولین حریف یا به عبارت بهتر گربه سیاه ما داشته باشند.

به نظر میرسد سایر حریفان هم لقمه آسانی برای ایران نباشند. ژاپن با «احمد ساجدی» مربی ایرانیاش هم میزبان است، هم شناخت خوبی از ما دارد. این تیم در آخرین جدال خود تیم ملی ایران را شکست داد و از کنار کانادا و چین هم نمیتوان بی تفاوت گذشت؛

البته این نگاه بدبینانه است. روی دیگری سکه هم صعود سه تیم از بین 8 تیم مسابقات به علاوه بهترین تیم آسیایی به المپیک 2012 ریو است. تیم ایران در هر شرایطی باید بتواند در جمع این 8 تیم حداقل سوم شود و این انتظار بی جایی از دوست داشتنی ترین تیمهای حاضر کشور نیست. به امید آن روز.

https://shoma-weekly.ir/ggUU5L