شهرستانها

استان‌های کمتر برخوردار سختی ها را بیشتر تحمل می‌کنند

ابراهیم معتمدی گفت: فرمایشات مقام عظمای ولایت در روز تنفیذ بیانگر مشکلات مردم بود بنابراین مطالبات مردم از رئیس جمهور منتخب، اهتمام ورزیدن به اجرای رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب است لذا لازم است مسئولین محترم در دولت دوازدهم مشکلات مردم استان را بازنگری کنند.
ابراهیم معتمدی گفت: فرمایشات مقام عظمای ولایت در روز تنفیذ بیانگر مشکلات مردم بود بنابراین مطالبات مردم از رئیس جمهور منتخب، اهتمام ورزیدن به اجرای رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب است لذا لازم است مسئولین محترم در دولت دوازدهم مشکلات مردم استان را بازنگری کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما افزود: معیشت مردم به سختی میگذرد، توان اقتصادی مردم ضعیف است و این مشکل هر سال مضاعف می شود در واقع استانهای کمتر برخوردار، بیشتر سختی ها را تحمل میکنند.

معتمدی ضمن مرتبط دانستن بیکاری با انحرافات اخلاقی در جامعه یادآور شد: بدیهی است که بیکاری باعث یک سری معضلات دیگری از جمله مشکلات اخلاقی وهمچنین اخلال در امنیت و درنهایت باعث بحران اجتماعی می شود. نیروی بیکار افکار انحرافی پیدا میکند، این خاصیت بیکاری است. اگر جوان شغل داشته باشد فکری فعال و خلاق و مثبت خواهد داشت، میتواند باعث رشد و کمال جامعه شود و بیکار عکس این مطلب را در پی دارد.

وی اضافه کرد: دولت باید برای جلوگیری از بحران به هر طریق ممکن ایجاد اشتغال کند. باید زیر ساختهایی برای رونق اقتصادی ایجاد کند.

دبیر حزب موتلفه استان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی راه علاج و باعث بهبود معیشت مردم خواهد بود. ایجاد کارگروههای کوچک و متوسط باعث اشتغال قشر متوسط و ضعیف خواهد بود و دولت با سرمایهگذاری هدفمند میتواند جامعه را از این وضعیت خارج کند.

وی ادامه داد: برای رونق اقتصادی باید دولت اقدام به ایجاد زیرساختها کند و برنامه بدهد که مردم چگونه و چه چیزی تولید کنند. دولت باید به مردم برنامه بدهد و نوع تولید که دولت برای آن بازاریابی میکند تعیین طریق کند. صنایع کوچک و متوسط که مورد تأکید مقام معظم رهبری است بر آن همت گمارد.

معتمدی همچنین گفت: خیلی از کشورهای همجوار نیازمند تولیدات ما هستند. کشور روسیه به ما اعتراض کرده که ما نتوانستیم به بازار او وارد شویم. بیشتر بازار عراق در دست ترکیه است و این نشان دهنده ضعف مدیران اقتصادی ماست که نتوانستند از بازاری که برای ما آغوش باز کرده بهرهگیری کنند بنابراین باید مدیران اقتصادی جهادی کار کنند.

این فعال سیاسی یادآورشد: بنابه یکی از توصیههای مقام معظم رهبری در توسعه اقتصادی، باید رعایت عدالت بشود یعنی اینکه ثروت باید عادلانه توزیع گردد. اگر این مهم رعایت نشود یکی کوهی از ثروت و دیگری گودالی از فقر خواهد بود.

معتمدی با اشاره به اینکه مطالبات مقام معظم رهبری از دولت گسترده است بیان کرد: رسیدگی به طبقه کم درآمد و ضعیف جامعه، پرهیز از اشرافیگری و خدمت خالصانه، ایجاد امید به آینده در جوانان، تقویت روحیه انقلابی و روحیه مقاومت ازجمله مطالبات رهبری است تا مردم بتوانند در برابر نظام سلطه پایدار و مقاوم باشند.

https://shoma-weekly.ir/Q16JW1