شهرستانها

استان های صنعتی طعم تلخ بی کفایتی مدیریت را چشیدند

زمانی که مسئولین دولت یازدهم یکی پس از دیگری خبر خوش خروج از رکود را در رسانه ها فریاد می زدند، قطعا فکرش را هم نمی کردند که در سال آخر این دولت هنوز کشور درگیر آن چنان رکود عمیقی باشد که شاید از جهاتی حتی از رکود روزهای اول روی کارآمدن کابینه یازدهم نیز شدیدتر باشد. اما بررسی آمار، یعنی همان چیزی که دولتمردان تدبیر و امید از سال 92 همواره برای منکوب کردن عملکرد گذشته از آن سود می‌جستند، می تواند براحتی نشان دهد که ادعاهای مردان دولت یازدهم تا چه حد در ترازوی عمل سنگینی می کند.
نادر مقدسی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی در جلسه شورای استانی این حزب در اراک گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از استان های صنعتی کشور طی 3 سال و نیم گذشته طعم تلخ بی کفایتی مدیریت استان را در حوزه صنعت چشیده است. ما معتقدیم که این دولت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توان انجام کار های بزرگ را ندارد و باید برای تغییر وضع موجود تلاش کنیم.

وی افزود: در سالی که قرار است از تولید و اشتغال داخلی حمایت شود هنوز یک تصمیم جدی برای رونق تولید و رفع مشکلات آن به کار گرفته نشده و هرروز شاهد تعطیلی برندهای صاحبنام قدیمی هستیم که دقیقا بر خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی است.

مقدسی گفت: ای کاش این دولت همانقدر که برای ورود شرکت های خارجی در بخشهای مختلف خدماتی کشور تلاش می کند برای رونق بخشی به تولید ملی و حمایت از کارگر ایرانی تلاش می کرد. متاسفانه علی رغم نگرانی و ناراحتی مردم از تعطیلی صنایع و شرکت های تولیدی شاهد این هستیم که خبری از برنامه جدی دولت برای کمک به این واحدها نشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص اقدامات عمرانی در سطح استان گفت: دولت در شرایطی دولت را تحویل گرفت که کشور به یک کارگاه تولیدی و عمرانی تبدیل شده بود اما طی سالهای گذشته پروژه های عمرانی قابل توجهی را در استان شاهد نبودیم و به گفته مسئولین تنها در سال گذشته 13 درصد بودجه راه و شهرسازی و مسکن استان تخصیص یافته که نشان از تعطیلی کارهای عمرانی در استان دارد.

مقدسی یادآور شد: زمانی که مسئولین دولت یازدهم یکی پس از دیگری خبر خوش خروج از رکود را در رسانه ها فریاد می زدند، قطعا فکرش را هم نمی کردند که در سال آخر این دولت هنوز کشور درگیر آن چنان رکود عمیقی باشد که شاید از جهاتی حتی از رکود روزهای اول روی کارآمدن کابینه یازدهم نیز شدیدتر باشد. اما بررسی آمار، یعنی همان چیزی که دولتمردان تدبیر و امید از سال 92 همواره برای منکوب کردن عملکرد گذشته از آن سود میجستند، می تواند براحتی نشان دهد که ادعاهای مردان دولت یازدهم تا چه حد در ترازوی عمل سنگینی می کند.

وی در ادامه به وحدت نیروهای انقلابی در استان اشاره کرد و گفت: همه گروه ها وشخصیت های انقلابی در استان مرکزی در یک مقوله با یکدیگر وحدت دارند و آن تغییر وضع موجود است و ما باید از این فرصت بوجود آمده در تعمیق همدلی و یک دلی نیروهای انقلاب در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی تلاش کنیم و امیدواریم در مرحله بعد نیز همه ی نیروهای انقلاب با وحدت حد اکثری مدیریتی توانمند وانقلابی را بر مسند ریاست قوه مجریه قرار دهند.

وی به فعالیت های گسترده رسانه های ضد انقلاب در حوزه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با رصد اخبار و گزارشهای این شبکه های خبری به خصوص در فضای مجازی به خوبی متوجه این موضوع می شویم که این جریان خبری علاقه زیادی به حفظ وضع موجود دارد و با قدرت تمام کاندیداهای جریان انقلابی را تخریب می کنند و این موضوع برای ما این پیام را دارد که تصمیم ما مبنی بر تغییر وضع موجود یک تصمیم درستی است.

مقدسی بر پرهیز از تخریب و رعایت اخلاق در فعالیت های تبلیغی و انتخاباتی تاکید کرد و گفت: ما می توانیم با بیان دلایل و اسناد معتبر و کافی مخاطب را قانع کنیم که این دولت در مدیریت کشور ناتوان بوده و ما نیازمند سپردن این مسئولیت خطیر به فردی توانمند و کارآمد هستیم.

https://shoma-weekly.ir/kOiRoQ