شهرستانها

استان قزوین منتظرکارهای فراگیر هنری در رابطه با ماه رمضان

محمدحسین شفیعی‌ها گفت: ضعف بزرگی در جامعه هنری استان ما وجود دارد و این امر باعث تأسف است که به جز ادبیات، هنرمندان سایر هنر‌ها کارهای مهم و فراگیری درباره ماه میهمانی خدا انجام نداده‌اند.
محمدحسین شفیعیها گفت: ضعف بزرگی در جامعه هنری استان ما وجود دارد و این امر باعث تأسف است که به جز ادبیات، هنرمندان سایر هنرها کارهای مهم و فراگیری درباره ماه میهمانی خدا انجام ندادهاند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین روزه را زمینهساز آراسته شدن انسان به زیور تقوا و پرهیزگاری دانست و افزود: تقوا معنای گستردهای دارد که مهمترین آن توجه به گوهر وجودی خویشتن و صد البته حرکت به سوی کمال است. روزه عاملی است که انسان میتواند بهواسطه آن این مسیر را با سرعت بیشتری طی کند. مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره جایگاه ماه رمضان در فعالیتهای فرهنگی و هنری، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و هنر عمده کارهای صورت گرفته در زمینه ادبیات بوده است، شاعران و ادبای فارسی زبان در طول سالها تلاش خود را جهت انعکاس این فریضه الهی در اشعار و متون به کار گرفته و موفق شدهاند. وی افزود: در کانونهای مساجد و مؤسسات قرآنی استان قزوین نیز فعالیتهای فرهنگی متعددی در ماه رمضان انجام میشود اما ضعف بزرگی در جامعه هنری ما وجود دارد و این امر باعث تأسف است که به جز ادبیات، هنرمندان و سایر هنرها، کارهای مهم و فراگیری درباره ماه میهمانی خدا انجام ندادهاند. شفیعیها ادامه داد: هنرمندان استان غافل هستند که هنر ودیعهای الهی نزد آنها است که به وسیله آن میتوانند این فریضه واجب را به اشکال و طرق مختلف به مردم، بهویژه جوانان جامعه امروز عرضه کنند تا به این وسیله قدمهای مثبتی جهت ایجاد اشتیاق برای روزهداری در جامعه بردارند.

https://shoma-weekly.ir/o5TvEQ