شهرستانها

استانی‌شدن انتخابات مجلس در حل مشکلات مؤثر است

طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس از جمله طرح‌هایی است که در مجلس هفتم و هشتم مطرح شد؛ اما پس از بررسی در صحن علنی مجلس این طرح تعداد آرای لازم را کسب نکرد.
جواد آرین منش گفت: استانیشدن انتخابات سبب میشود تا همه نمایندگان خود را مسئول حل مشکلات استانها بدانند.

دبیر استان خراسان رضوی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: طرح استانیشدن انتخابات مجلس از جمله طرحهایی است که در مجلس هفتم و هشتم مطرح شد؛ اما پس از بررسی در صحن علنی مجلس این طرح تعداد آرای لازم را کسب نکرد.

آرین منش با بیان اینکه طرح استانیشدن انتخابات مجلس طرح مفیدی است، افزود: با اجرای این طرح بخشی از دغدغههای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صرف مسائل منطقهای میشود.

نماینده سابق مردم مشهد با اشاره به این مطلب که براساس وظایف تعریف شده برای نماینده مجلس در قانون اساسی، مطالبات منطقهای در اولویتهای بعدی قرار دارد، خاطر نشان کرد: استانیشدن انتخابات سبب میشود تا همه نمایندگان خود را مسئول حل مشکلات استانها بدانند.

آرین منش تصریح کرد: براساس قانون اساسی نماینده مجلس نماینده کل مردم کشور است و بایستی علاوه بر نگاه به مسائل خرد و منطقه‌‌ای بایدتوجه و نگاه ملی به مسائل کلان کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: مطالبات کلان کشور و حل مشکلات اساسی کشور در حوزههای اشتغال، فرهنگ و هنر، اجتماعی، پروژههای نیمه تمام وقت نمایندگان را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین اجرای طرح استانی انتخابات مجلس منجر به حل مشکلات استانی از سوی نمایندگان میشود.

https://shoma-weekly.ir/iRioYH