شهرستانها

استانی شدن انتخابات مجلس انسجام ملی را تقویت می کند

استانی شدن انتخابات سبب هماهنگی بیشتر و بالا رفتن قدرت چانه‌زنی نمایندگان برای رفع محرومیت در استان‌های کم برخوردار می‌شود.
دبیر حزب موتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با مثبت ارزیابی کردن استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در این صورت قومیتها کم رنگ تر میشود. نمایندگان مجلس به مسائل مختلف دیگر نگاه سطحی ندارند و بلکه جامعتر به موضوعات میپردازند. لذا شاهد همگرایی و اتحاد بیش از پیش نمایندگان استان برای رفع محرومیت و توسعه همه جانبه هستم و هیچ گونه بی تفاوتی نسبت به سایر حوزهها مشاهده نمیشود.

سید علی محمد دانشی در گفتگو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار داشت: استانی شدن انتخابات سبب هماهنگی بیشتر و بالا رفتن قدرت چانهزنی نمایندگان برای رفع محرومیت در استانهای کم برخوردار میشود.

دانشی با اشاره به معایب طرح استانی شدن انتخابات، ابراز کرد: با توجه به اینکه در صورت اجرایی شدن این طرح هزینه تبلیغات و مسائل اقتصادی در زمان تبلیغات بالا میرود این امکان وجود دارد فرد اصلح به دلیل نداشتن توان مالی مطلوب به مجلس راه نیابد. متاسفانه همینک هم مسائل مالی در بحث انتخابات نقش آفرینی میکند که باید دستگاههای نظارتی در این زمینه از هم اکنون به فکر چارهاندیشی و جلوگیری باشند.

دانشی بازدید سطحی از مناطق را به دلیل حجم کاری زیاد نماینده از دیگر معایب استانی شدن انتخابات عنوان کرد و گفت: البته در صورت تصویب نهایی این طرح نقشآفرینی احزاب و تشکلها بیشتر میشود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از اتحاد بیش از پیش جریان اصولگرایی در این استان برای انتخابات مجلس خبر داد و افزود: هنوز برای ورود به انتخابات زود است زیرا فضای تلاش برای توسعه نباید مختل شود.

https://shoma-weekly.ir/TItWI8