شهرستانها

استاندار جلوی تندروی‌های اصلاح طلبان را بگیرد

ما به طور کلی کوچک شدن جمعیت‌های اصولگرایان را به ضرر دانسته و بایستی فراکسیون‌هایی که با ماهیت اصولگرایی تشکیل می‌شود، یکدیگر را تضعیف نکنند.
علی احمدنیا در اجتماع اعضای حزب موتلفه اسلامی و معتمدین اصولگرای استان خراسان شمالی که با حضور ثروتی و جعفری نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه اصولگرایان استان از نمایندگان خراسان شمالی این انتظار را داشته تا از نیروهای توانمند با هر گرایشی در مدیریتها استفاده شود، افزود: اینکه برخی افراد صرفاً به خاطر گرایش به اصولگرایی از کار کنار گذاشته شوند، ظلم است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: نمایندگان این استان در قضیه انتخاب استاندار میتوانستند بهتر عمل کنند و لیست بهتری را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه وزیر کشور هم انتخاب استانداران را با نظر نمایندگان دانسته است، تصریح کرد: به هر حال انتخابی بوده که انجام شده و اکنون نیز بایستی با‌‌ همان شعاری که دولت در زمینه اعتدال و فراجناحی بودن عنوان میکند، در استان عمل شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما اکنون مشکلی با استاندار نداشته و برای یاری ایشان کمک خواهیم کرد، گفت: البته بایستی جلوی برخی تند رویها گرفته شود و بایستی ایشان در این موضوع بایستند.

احمدنیا تصریح کرد: اینکه هر کاری در انتصابات شود ما نمیتوانیم کنار بایستم و به هر حال نقطه نظرات خودمان را در این باره ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: ما به طور کلی کوچک شدن جمعیتهای اصولگرایان را به ضرر دانسته و بایستی فراکسیونهایی که با ماهیت اصولگرایی تشکیل میشود، یکدیگر را تضعیف نکنند.

ثروتی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم نیز در این نشست تصریح کرد: رئیس جمهور خود بارها به مسئولان تاکید کرده تا از نیروهای بازنشسته استفاده نشود، لیکن به این موضوع کمتر توجه میشود.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب استاندار خراسان شمالی کمترین مشورت را وزارت کشور داشته و به لیست ارائه شده از سوی نمایندگان استان بیتوجهی شد، گفت: این دولت، دولت اعتدال است و با دولت اصلاح طلبان متفاوت است و انتظار داشتیم که از نیروهای قویتری استفاده میشد، با این وجود با انتصاب استاندار بومی تلاش خواهیم کرد تا تعامل داشته و به ایشان کمک کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضاً در محافل اینگونه مطرح میشود که نمایندگان استان در این زمینه نقش داشتند، تاکید کرد: این طور نیست که ما نمایندگان لیست را امضا کرده باشیم.

وی همچنین نسبت به عدم مشورت برای انتصاب معاونان استاندار و فرمانداران و برخی مدیران کل انتقاد کرد و گفت: بالاخره نمایندگان انتظار دارند که در این زمینه مشورتهایی ارائه شده و از نیروهای هر دو طیف در مسئولیتها استفاده شود.

دکتر جعفری نیز در این اجلاس با تاکید بر اینکه اینجانب به عنوان نماینده مردم به‌‌ همان سبک مدرس معتقد هستم، افزود: با هیچ کسی تعارف نداریم و من در حضور رئیس جمهور اخطاریه قانون اساسی را ارائه کردم.

https://shoma-weekly.ir/1ntvPl