اقتصاد

از میراث احمدی نژاد برای روحانی تا پرواز مستقیم تهران- نیویورک!

اقتصاد ایران در هفته ای که گذشت
توپ تحول اقتصادی در زمین روحانی

در هفته جاری موضوع اصلاح نظام ارزشگذاری پول ملی به عنوان محور هفتم طرح تحول اقتصادی دولت احمدی نژاد مورد بررسی قرار گرفت. این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در برنامه های اقتصادی خود ارزشگذاری پول ملی را مطرح کرده است، اما آیا ارزش گذاری پول ملی با محوریت حذف صفرها خواهد بود، مشخص نیست.

 

دیگر میراث تحولی اقتصادی برای دولت

پس از 8 سال بحث و گفتگو درباره اصلاح قانون کار و ارسال لایحه ای از دولت به مجلس، به نظر می رسد این پرونده نیمه کاره نیز راهی جز پیگیری در دولت یازدهم را نخواهد داشت. باقی ماندن اختلافات کارگران و کارفرمایان در برخی مواد حساس از جمله مبحث قراردادها و دستمزد و مخالفت دولت با پس گرفتن لایحه از مجلس، باعث باقی ماندن اختلاف نظرها شده است.

 

پیش دستی مجلس بر روحانی برای احیای سازمان برنامه

جزئیات طرح 5 مادهای مجلس برای احیاء سازمان مدیریت، برنامهریزی و بهرهوری منتشر شد که براساس آن، پیشنهاد شد با ادغام معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، سازمانی تخصص محور به نام سازمان مدیریت، برنامه ریزی و بهرهوری که مستقیماً تحت نظر رئیس جمهور ایفای وظیفه کند، ایجاد شود.

 

پرواز مستقیم تهران- نیویورک؟

نماینده وینابل (تنظیم کننده قوانین و مقررات دولتی ایالات متحده) در جمهوری اسلامی ایران از آمادگی لازم برای آماده سازی یاداشت تفاهم مورد نیاز دولتهای آمریکا و ایران در برقراری خطوط پروازی بین شهرهای دو کشور خبر داد.

 

تورم 32 درصد؛ سر بانک مرکزی سلامت!

مرکز آمار ایران با انتشار شاخص ﻗﯿﻤﺖ ﮐﺎﻻﻫﺎ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺼﺮﻓﯽ ﺧﺎﻧﻮارﻫﺎی ﺷﻬﺮی ﮐﺸﻮر در ﺧﺮداد ﻣﺎه ﺳﺎل 1392، شاخص را ﺑﺮ اﺳﺎس ﺳﺎل ﭘﺎﯾﻪ ﺟﺪﯾﺪ 1390 اعلام کرد: نرخ تورم ایران در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه امسال به 32.6 درصد رسید.

 

توصیه‌‌های امنیتی بانک مرکزی در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک

بانک مرکزی طی اطلاعیهای توصیههای امنیتی در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک را در 4 بخش ارائه و از شهروندان خواست تا با رعایت این نکات، از سوء استفادههای احتمالی در امان باشند
https://shoma-weekly.ir/j6udEW