ورزش

از فدراسیون کشتی چه خبر ؟

امید توکلی
پس از بی مهری و برکناری خطی حاج «محمدرضا یزدانی خرم» رئیس موفق فدراسیون کشتی، حجت الله خطیب کارمند وزارت ورزش و جوانان سرپرست فدراسیون کشتی شد!
وی در حالی که در بدو امر گفته بود؛ خبری از تغییرات در فدراسیون کشتی نیست و تا المپیک 2012 لندن با همین کادر ادامه فعالیت خواهیم داد، درکمتر از دو ماه دست به تغییرات وسیع و گسترده‌ای زد! و از نایب رئیس فدراسیون گرفته تا رؤسای کمیته‌های مختلف و از سرپرست فعال تیم‌های ملی گرفته تا کادر فنی این تیم و... که با یزدانی خرم با صداقت و آرامش کار می‌کردند را از کار برکنار کرد!
حضور رسول خادم به عنوان مدیر تیم‌های ملی از همان ابتدا با اما و اگرهای فراوانی همراه بود. چون در سالهای اخیر هر گاه اسم رسول خادم به گوش می‌رسید، پسوند و یا پیشوند آن شورای اسلامی شهر تهران و مسایل شهرداری تهران را در اذهان متبادر می‌کرد! آن وقت‌ها که رسول به شورای شهرتهران رفت خیلی‌ها که نبودشان هیچ تاثیری بر ورزش و کشتی ایران نمی‌گذاشت، باید باشند! پرسش‌هایی از این دست فراوان بود! و جوابی هم برای آنها یافت نمی‌شد!  تا این که خطیب بنا به ملاحظاتی اسباب بازگشت رسول خادم را به کشتی فراهم ساخت!
رسول آمد و ناگهان همه کاره کشتی شد. مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران! و به این ترتیب «غلامرضا محمدی» سرمربی موفق تیم ملی کشتی آزاد در آستانه المپیک 2012 لندن از فدراسیون کشتی خداحافظی کرد و عطای کار کردن در این فدراسیون را به لقایش بخشید!
رسول خادم قهرمان سابق جهان و المپیک در اولین نشست خبری خود،گفت: کشتی آزاد نیاز به تغییرات دارد، به همین علت خودم سرمربی این تیم می‌شوم و مربیان تیم ملی در کنارم فعالیت خواهند کرد!
وی همچنین شرایط کشتی فرنگی را مطلوب دانسته و افزود؛ شرایط کشتی در مسابقات جهانی با المپیک بسیار متفاوت است و در المپیک مسایل روحی و روانی نقش اصلی را ایفا می‌کند. این که در این شرایط که در آستانه المپیک قرار داریم، چرا و به چه دلیل باید تغییرات این چنینی رخ دهد بر همه پوشیده است!
به هر حال باید باز هم منتظر ماند و دید که سرپرست فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی در ادامه تصمیمات خود چه می‌کنند؟ و در نهایت قرار است چه بلایی بر سر کشتی ورزش اول کشورمان بیاید؟

 

https://shoma-weekly.ir/kZxuz5