شهرستانها

از عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

محمد جواد آرین منش دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه به طور کلی فضای آزادی بیان در کشور مطلوب و مناسب است، خاطرنشان کرد: افراد گروه‌ها آزادانه می‌توانند نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کنند و در این زمینه مانعی برای آن‌ها وجود ندارد.
محمد جواد آرین منش دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه به طور کلی فضای آزادی بیان در کشور مطلوب و مناسب است، خاطرنشان کرد: افراد گروهها آزادانه میتوانند نظرات و دیدگاههای خود را بیان کنند و در این زمینه مانعی برای آنها وجود ندارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی افزود: در کشور سلایق سیاسی گوناگونی فعالیت میکنند، چه جریانهایی که در اردوگاه اصولگرایی وجود دارند و چه جریانهای اصلاحطلب، حتی در خود مشهد نیز ما شاهدیم افرادی با دیدگاههای مختلف به این استان سفر میکنند و در جلسات به بیان آراء و نظرات خود میپردازند.

آرین منش با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از قوانین مترقی است تصریح کرد: در قانون اساسی آزادی فعالیتهای سیاسی برای احزاب و گروههای مختلف پیشبینی شده است. وی با انتقاد از اینکه در چند سال گذشته دیدگاهها و نقطه نظرات مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری کرسیهای نظریهپردازی و آزاداندیشی محقق نشده است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چند سالی است که برای ارتقای دیدگاههای افراد توصیه کردند که کرسیهای آزاداندیشی در حوزههای گوناگون علمی، فرهنگی و سیاسی تشکیل شود، تا با بیان دیدگاههای گوناگون و تضارب آراء زمینه رشد فکری و سیاسی افراد در کشور مهیا شود. این نماینده پیشین مجلس افزود: متاسفانه این توصیه رهبری از سوی دانشگاهها مورد توجه قرار نگرفته و این فضای زنده و پویا برای رشد و تکامل فکری جوانان از سوی دانشگاهها و حتی حوزههای علمیه که خود به نوعی مخاطب مقام معظم رهبری هستند، فراهم نشد. دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دولت جدید فضا نسبت به گذشته قدری مناسبتر شده، اظهار کرد: هنوز اتفاق جدی در حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد رخ نداده، البته نباید عجولانه قضاوت کرد، باید به دولت فرصت بیشتری بدهیم تا برنامههایش را در زمینههای مختلف عملی کند.

https://shoma-weekly.ir/9NfZte