اقتصاد

از روسیه تا اعراب؛ ادامه روند شکستن تحریم‌های نفتی

یک مقام مسئول از صادرات نفت کوره و گازمایع پالایشگاه لاوان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: تا چند روز آینده ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل یورو چهار ایران حدود 7 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

اعراب مشتری نفت ایران شدند/ افزایش 7میلیون لیتری تولید بنزین و گازوئیل

یک مقام مسئول از صادرات نفت کوره و گازمایع پالایشگاه لاوان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: تا چند روز آینده ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل یورو چهار ایران حدود 7 میلیون لیتر در روز افزایش مییابد.

 

تعلیق بزرگترین قرارداد حفاری ایران/ چینیها به جای ایرانیها دکل میسازند!

با تعلیق بزرگترین قرارداد ساخت دکل حفاری با سازندگان ایرانی، بزرگترین شرکت حفاری ایران قراردادی به منظور ساخت 10 دستگاه دکل حفاری به ارزش 850 میلیون دلار با سازندگان چینی امضا کرد.

 

موج جدید بیکاری در اقتصادهای پیشرفته/ افزایش 2.3 میلیونی بیکاران جوان

سازمان جهانی کار اعلام کرد: نیمی از جمعیت اقتصادی کشورهای اسپانیا و یونان را جوانان بیکار تشکیل می دهند و پیش بینی می شود تعداد بیکاران در اقتصادهای پیشرفته به 13 میلیون نفر افزایش یابد.

 

روسیه مشتری نفت ایران شد/ نفت ایران به نام اورال به اروپا صادر میشود

روسیه به منظور تثبیت بازار نفت اورال خود در اروپا، مذاکراتی را به منظور خرید نفت از ایران آغاز کرده و پیشنهاد کرده است تا ایران طرح سوآپ معکوس نفت از جنوب به شمال کشور را راهاندازی کند.

 

آغاز واگذاری مسکن ویژه تهران از چند روز آینده/ قیمت تمام شده هر واحد 25میلیون تومان

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری واحدهای مسکن مهر ویژه تهران در تهرانسر از تیرماه خبر داد و گفت: قیمت تمام شده هر واحد حدود 25 میلیون تومان است.

 

بیانیه اتاق ایران در تجلیل از حماسه سیاسی مردم ایران در انتخابات

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بهنمایندگی از فعالان عرصههای گوناگون اقتصادی مردم نهاد در تجلیل از حماسه سیاسی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری بیانیهای منتشر کرد.

 

برگزاری مزایدههای اموال منقول دولتی در سامانه جدید

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: از پانزدهم تیرماه سال جاری مزایده اموال منقول دولتی باید منحصراً از طریق سامانه مزایده های الکترونیکی دولت انجام شود.

 

ذخایر استراتژیک بنزین ایران در خلیج فارس افزایش یافت

ظرفیت ذخیرهسازی فرآوردههای نفتی ایران برای چندمین بار متوالی از ابتدای سالجاری تاکنون با افزایش همراه شد به طوریکه با بهرهبرداری از مخازن جدید حدود 240 میلیون لیتر ظرفیت جدید برای ذخیره فرآوردههایی همچون بنزین و گازوئیل ایجاد شده است.

 

فقیرترین کشور گازی جهان عضو اوپک گازی میشود

پس از عضویت کشورهای بزرگ گازخیز جهان همچون ایران، روسیه و قطر در اوپک گاز، کشور پرو هم با در اختیار داشتن تنها 334 میلیارد مترمکعب گاز هم برای عضویت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز اعلام آمادگی کرده است.

 

شاخص کل بورس در یک قدمی 49 هزار واحد

شاخص کل بورس تهران سه شنبه گذشته در پی رکوردشکنی های چند روز اخیر، با روندی افزایشی در یک قدمی 49 هزار واحد قرار گرفت.

https://shoma-weekly.ir/rQqFLk