اقتصاد

از خرید و فروش غیرقانونی مسکن مهر تا پاداش نفتی لاپاز به تهران

اهم اخبار اقتصادی هفته گذشته ایران و جهان به شرح زیر است:

خریدوفروش غیرقانونی مسکن مهر علنیتر شد؛ نرخ آپارتمانهای مسکن مهر

در حالی خرید و فروش امتیاز و واحدهای مسکن مهر به شکل علنی در شهرهای جدید اطراف تهران انجام می گیرد که این واحدها به دلیل نداشتن سند و امکانات اولیه، در آینده مشکلات زیادی را برای خریداران به وجود میآورد.

اعلام آمارهای رسمی تورم، بیکاری و ضریب جینی با داغ شدن تنور انتخابات

همزمان با داغ شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری، مرکز آمار ایران آمارهای مقایسهای از نرخ تورم، نرخ بیکاری و ضریب جینی را ارائه کرد.

پاداش نفتی لاپاز به تهران؛ فعالیت نفت ایران در بولیوی معاف از مالیات شد

پس از افتتاح دفتر شرکت ملی نفت ایران در منطقه سانتاکروز، دولت بولیوی هرگونه فعالیتهای نفت و گاز ایران در این کشور منطقه آمریکای جنوبی را معاف از مالیات اعلام کرد.

اجرای آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تمدید اجرای آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: مجموع درآمد مالیات بر ارزش افزوده امسال با عوارض حدود 19 هزارمیلیارد تومان است.

اتاق ایران بیانیه داد/ به همه نامزدهای ریاست جمهوری مشورت اقتصادی میدهیم

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بیانیهای اعلام کرد: اتاق ایران خود را مشاور اقتصادی نظام میداند و آمادگی ارائه مشورت به تمامی نامزدهای ریاست جمهوری را دارد.

عضویت استاندار در هیأتمدیره یک پتروشیمی/ پاداش ۴۵۰ میلیونی اعضای هیأتمدیره

در حالی یکی از استانداران کشور علیرغم قانون ممنوعیت تصدی دو شغل به عضویت هیأت مدیره یک شرکت پتروشیمی در استان محل فعالیت خود درآمده که پتروشیمی یادشده برای ۵ عضو هیأتمدیره در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته است.

نخستین گوشی هوشمند «اخلاقی» جهان در راه بازار

شرکت هلندی Fairphone پیشفروش «نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر منابع اخلاقی و اجتماعی» را آغاز کرد. این شرکت ادعا کرده که گوشی هوشمند آنها از موادی ساخته شده که به طور کامل از چرخه طبیعت و منابع طبیعی گرفته شدهاند، حقوق کارگرانی که این محصول را ساختند به طور کامل رعایت شده و در نهایت این گوشی بر مبنای طرحهای بازیافت زبالههای الکترونیکی به مرحله تولید رسیده است.

ظرفیت تلفن اینترنتی کشور پس از 5 سال 4 برابر شد

در سال 1378 سوئیچ VOIP با ظرفیت 2500 تماس همزمان نصب و راهاندازی شد و امروز پس از حدود 5 سال از کارکرد این سوئیچ با توجه به رشد ارتباطات VOIP ظرفیت آن با افزایش به 10 هزار شماره مکالمه همزمان 4 برابر شده است.

اختصاص سبد کالا به کارگران منتفی است احتمال افزایش ۳۰ هزار تومانی حق مسکن

وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه احتمال افزایش ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی حق مسکن وجود دارد، گفت: اختصاص سبد کالا به کارگران نیازمند تأمین اعتبار در بودجه است که در حال حاضر امکانپذیر نیست.

لزوم تجدیدنظر در قیمت خرید تضمینی گندم

یک نماینده امروز در صحن مجلس ضمن تذکر به رئیسجمهور، بر لزوم تجدیدنظر در قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان تأکید کرد.

سوءاستفاده از عینک گوگل برای هرزهنگاری  اینترنتی

عرضه عینک گوگل برای دسترسی به اینترنت و خدمات ارزش افزوده مجازی با استقبال شرکتهای عرضه کننده برنامههای هرزهنگاری مواجه شده است.

یکی از شرکت های عرضه کننده برنامههای غیراخلاقی برای تلفنهای همراه تأیید کرده که در حال تولید برنامه ای قابل نصب بر روی عینک گوگل است که مشاهده محتوای هرزه نگارانه را از این طریق ممکن می کند
https://shoma-weekly.ir/UGAuAJ