ورزش

از تیم ملی والیبال کاملاً حمایت می‌کنیم

وزیر ورزش‌ و جوانان فشارهای این وزارتخانه برای برگزاری مجمع زودهنگام فدراسیون فوتبال را رد کرد و گفت: فوتبال، ورزشی پرحاشیه است و ما به عنوان متولی ورزش همه استعدادها و ظرفیت‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم.
وزیر ورزش و جوانان فشارهای این وزارتخانه برای برگزاری مجمع زودهنگام فدراسیون فوتبال را رد کرد و گفت: فوتبال، ورزشی پرحاشیه است و ما به عنوان متولی ورزش همه استعدادها و ظرفیتها را مدنظر قرار میدهیم.

محمد عباسی در حاشیه مراسم کلنگزنی اولین دانشگاه تربیتبدنی افزود: این موضوع در چند قالب قابل بررسی است؛ برخی از ورزشها سابقه دیرینهای در کشور داشته، برخی دیگر ورزشهای ارزشی محسوب میشوند و در این میان بعضی از رشتههای ورزشی مانند فوتبال پرطرفدار هستند اما ما به عنوان متولیان ورزش حمایت از تمامی تشکلهای ورزشی را در دستور کار قرار دادیم. در المپیک حمایت خود را از راهیافتگان به این بازی ها اعمال کردیم و در حال حاضر نیز حمایت کامل خود را از تیم ملی والیبال که به رقابتهای لیگ جهانی والیبال راه‌‌یافته، اعلام میکنیم چرا که این تیم جزو افتخارات ملی ما محسوب میشود.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در مورد حمایت این وزارتخانه از فدراسیون فوتبال و تیم ملی خاطرنشان کرد: هم از فدراسیون فوتبال و هم از تیم ملی نیز حمایت میکنیم. فوتبال ایران دارای ضعفهایی است. این ضعفها باعث فاصله گرفتن این ورزش از فوتبال تراز اول شده که این مشکل باید حل شود و اصلاح ضعفهای فوتبال مربوط به مجمع فدراسیون فوتبال است. اگر چه بسیاری از مسائل در فوتبال غیرقابل پیشبینی است اما آرزوی موفقیت برای تیم ملی و صعود آن را به جام جهانی دارم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که گروههای زیادی در صعود تیم ملی موثر هستند، اظهار کرد: خود اعضای تیم ملی و بازیکنان نیز باید عرق داشته باشند و سایر عوامل اجرایی نیز در کسب پیروزیها دخیل خواهند بود.

عباسی در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که آیا از مربیگری کیروش رضایت دارید، گفت: از نظر من کیروش مربی بزرگی است اما توقع ما بیش از این بوده است.

به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان درباره اولین دانشگاه تربیتبدنی گفت: افتتاح این دانشگاه در جهت اجرایی شدن برنامههای وزارتخانههای علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان و نیز در راستای عملی شدن تأکیدات مقام معظم رهبری برای علمی شدن ورزش بوده و تمام جزییات این همکاری در توافقات گذشته صورت گرفته است. همچنین تمام نیازهای ورزش برای حرفهای و آکادمیک شدن در توافقات بین دو وزارتخانه دیده شده است. موضوع تعامل بین وزارت ورزش و جوانان، وزارت علوم و استانداری خراسان رضوی بر اساس ظرفیتهای سهجانبه بوده و هرکدام از این دستگاهها بخشی از وظایف مربوط به ایجاد این دانشگاه را بر عهده گرفتهاند.

وی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را متولی اصلی ساخت این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ما زمین لازم را در اختیار وزارت علوم قرار دادیم و این وزارتخانه پیگیر تأسیس این دانشگاه بوده و جریان تأسیس این دانشگاه از اساس مربوط به وزارت علوم است. به طور کلی جریان آموزشی این دانشگاه در اختیار وزارت علوم خواهد بود و امور مربوط به این دانشگاه در داخل استان نیز توسط استاندار خراسان رضوی انجام میشود.

وی در مورد آغاز عملیات ساخت و ساز این دانشگاه، زمان آن را سال جاری اعلام کرد و گفت: موضوع مربوط به تأسیسات ساختمانی نیاز به صدور مجوزهای لازم دارد که امیدواریم با کمک مسئولان استان عملیات احداث ساختمان این دانشگاه تسریع شود.

عباسی از آمادگی پذیرش دانشجو در این دانشگاه از ابتدای مهر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: ساختمان دیگری برای این منظور در نظر گرفته شده و دانشجویان آموزشهای خود را تا زمان افتتاح دانشگاه ورزش در دانشگاه دیگری خواهند گذراند.

https://shoma-weekly.ir/0HuFHj