اقتصاد

از تورم چهل درصدی تا اعلام نرخ رشد منفی اقتصاد کشور!

بانک مرکزی با اعلام شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مردادماه امسال، نرخ تورم مردادماه را معادل 39 درصد اعلام کرد.

نرخ تورم مردادماه به 39 درصد رسید

بانک مرکزی با اعلام شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مردادماه امسال، نرخ تورم مردادماه را معادل 39 درصد اعلام کرد.

 

ببرهای اقتصادی آسیا مشتریان جدید نفت ایران/ زنگنه: از کلیات کرسنت دفاع میکنم

وزیر نفت با اشاره به برنامهریزی برای افزایش ظرفیت تولید نفت ایران در دو فاز به 5/4 میلیون بشکه، از آزادسازی نفتکش توقیفی هند در آیندهای نزدیک خبر داد و با تشریح جزئیات سهم وزارت نفت در پرداخت یارانههای نقدی، گفت: هنوز هم از کلیات قرارداد گازی کرسنت دفاع میکنم

 

افزایش 38 درصدی صادرات منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: طی 5 ماهه نخست سال جاری، مجموع صادرات محصولات این منطقه به لحاظ وزنی 38 درصد رشد یافت..

 

پیشنهاد آل اسحاق برای مکاتبه اتاق های بازرگانی با اتاق های جهان

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: پیشنهاد می کنم اتاق های بازرگانی با اتاق های دنیا مکاتبه کنند و درباره مسائلی که از ناحیه تحریم ها برای کشور بوجود آمده است روشنگری نمایند.

 

تولید سیمان از 31 میلیون تن گذشت

دبیرانجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: تولید سیمان طی 5 ماهه به 31 میلیون و 475 هزار و 334 تن رسید که نسبت به مدت مشابه خود در سال 91 رشد 3 درصدی را نشان میدهد.

 

رکورد مصرف بنزین شکسته شد

مصرف بنزین از مرز 80 میلیون لیتر در روز عبور کرد. این در حالی است که رکورد تولید بنزین ایران در حال حاضر روزانه 65 میلیون لیتر است.

 

زنگنه: زمستان کمبود گاز داریم، قلعه بانی: نداریم

وزیر نفت از کاهش و کمبود شدید گاز برای زمستان سال جاری اظهار نگرانی میکند، با این وجود مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه کاهش تولید گاز صحت ندارد، تاکید کرده است: حتی در چند سال گذشته افزایش هم یافته است.

 

شرایط سخت بانکها برای پرداخت وام/ دفاتر مشاوره: همه نوع وام داریم!

پرداخت وام خود اشتغالی با سود 4 درصد سالیانه در مدت زمان 30 تا 40 روز با دریافت مبلغی به عنوان دستمزد توسط دفاتر مشاوره وام بانکی در حالی صورت می گیرد که دریافت وام از بانکها در شرایط فعلی کشور غیرممکن است.

 

50 درصد درآمد امسال دولت محقق نمیشود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود رشد اقتصادی منفی، امسال 50 درصد درآمد دولت محقق نخواهد شد.

 

تغییرات در وزارت اقتصاد کلید خورد/ رشد اقتصادی منفی 5/5 درصد

وزیر امور اقتصادی و دارایی تغییرات در این وزارتخانه را آغاز کرد. وی  تصریح کرد: تورم شدید، رشد اقتصادی منفی در حد 5/5 درصد، بیکاری و خیل گسترده جوانان بیکار و جویای کار باعث سنگینی مسئولیت ما شده و باید تلاش کنیم از این شرایط عبورکنیم.

 

گام اول طرح 100 روزه اقتصادی روحانی/ افزایش قیمت بنزین منتفی شد

دولت تدبیر و امید در راستای اجرای طرح 100 روزه اقتصادی خود، هرگونه افزایش قیمت احتمالی بنزین در قالب لایحه اصلاح بودجه سال 92 را منتفی کرد تا سناریوی پیشنهادی وزیر نفت مبنی بر افزایش قیمت بنزین به سالهای آینده فعالیت دولت یازدهم موکول شود.

https://shoma-weekly.ir/nKfP6z