اقتصاد

از ایران‌چکهای جدید تا افتتاح مرکز تجاری کومور

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی از آمادگی این بانک برای اصلاح مجموعه سیاست‌های پولی خبرداد و گفت: تغییرات جدید متناسب با تدابیر دولت جدید اتخاذ خواهد شد.
آمادگی بانک مرکزی برای اصلاح مجموعه سیاست‌های پولی

مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی از آمادگی این بانک برای اصلاح مجموعه سیاستهای پولی خبرداد و گفت: تغییرات جدید متناسب با تدابیر دولت جدید اتخاذ خواهد شد.

 

 راهاندازی اولین طرح گازی در دولت یازدهم

یک مقام مسئول از روشن شدن مشعل گاز در اولین سکوی بزرگترین فاز پارسجنوبی خبر داد و اعلام کرد: تا پیش از زمستان 1000 میلیون فوت مکعب گاز تولیدی اولین سکوی فاز 12 پارس جنوبی آماده تزریق به شبکه سراسری است.

 

 پیشنهاد دو برابر شدن نرخ ساخت مسکن مهر روی میز دولت یازدهم

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به پیشنهاد دو برابر شدن قیمت ساخت مسکن مهر به دولت، گفت: امیدواریم که وزیر جدید همانگونه که در گذشته هم یکی از منتقدان مسکن مهر بود، الان هم به مشکلات این پروژه رسیدگی کند.

 

 ایران چک جدید 50 هزار تومانی تا 3 ماه دیگر در بازار

دبیرکل بانک مرکزی از انتشار و ورود ایران چکهای جدید 50 هزار تومانی با طراحی، قطع و فیچرهای امنیتی جدید تا 3 ماه آینده به بازار خبرداد.

 

 جزئیات نحوه جریمه بانکهای متخلف در پرداخت تسهیلات اعلام شد

بانک مرکزی با تأکید بر اینکه بانکهای عامل مکلفند سود تسهیلات اعطائی را مطابق دستورالعمل شورای پول و اعتبار دریافت کنند، اعلام کرد: در صورتی که سود تسهیلات اعطایی بالاتر از نرخ سود تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار باشد، دولت مکلف است مبلغ مازاد را به عنوان جریمه تشخیص داده و 100 درصد آن را وصول کند.

 

 عبور شاخص کل بورس از خط 58 هزار واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز از مرز 58 هزار واحد گذشت و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

 

 مرکز تجاری و اقتصادی کومور در ایران بازگشایی شد

مرکز تجاری کومور در ایران پس از وقفه چند ساله طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و دیگر مقامات دوکشور بازگشایی شد.

 

 رشد قیمتها متوقف شد/ کاهش نرخ تورم در ماههای آینده

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با اعلام اینکه برآوردها حاکی از این است که به غیر از شاخص اجاره بهای مسکن، سایر متغیرهای محاسبه نرخ تورم رشد چندانی نداشته باشد و در ابتدا رشد تورم نقطه به نقطه متوقف و سپس شاهد کاهش تورم میانگین باشیم، گفت: با توجه به کاهش 5 درصدی پایه پولی و ثبات نرخ ارز، چشمانداز ماههای آینده برای اقتصاد ایران کاهش نرخ تورم است.

 

 طرح جدید قطر برای تخلیه کامل نفت پارسجنوبی/ تولید ایران هنوز صفر است

تولید و استخراج نفت ایران در لایه نفتی پارس جنوبی در حالی هنوز آغاز نشده است که قطر با وجود تولید روزانه 525 هزار بشکه نفت با ساخت یک پالایشگاه جدید قصد دارد نفت این میدان مشترک با ایران را بهطور کامل تخلیه کند.

 

 خرید تضمینی 3.6 میلیون تن گندم مازاد کشاورزان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید 3 میلیون و 600 هزار تن گندم کشاورزان از ابتدای فصل برداشت تاکنون خبر داد و گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران مسئول خرید تمامی گندم مازاد کشاورزان است.

https://shoma-weekly.ir/E3K7ix