زنان

اروپا از ایدئولوژی حجاب می‌ترسد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی از ایدئولوژی حجاب می‌ترسند، گفت: اگر ما بتوانیم زیبایی‌های حجاب را برای افراد جامعه مطرح کنیم دیگر کشورهای اروپایی نمی‌توانند با راه‌اندازی کمپین‌هایی زنان جامعه ما را به بی‌حجابی دعوت کنند.
لاله افتخاری در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه درمورد عفاف و حجاب باید دو مقوله تعلیم و تربیت و همچنین بحث تشویق و تنبیه را در نظر داشته و اهتمام ویژهای به هر دو اینها داشته باشیم،اظهار کرد:خداوند در قرآن هم وعده بهشت میدهد و هم وعده جهنم و پروردگار بیشتر از هر کسی دیگر میتواند نیازهای انسان را برطرف کند. اگر تنبیه لازم نبود خداوند فقط در آیات قرآنی از بهشت و وعدههایی که در آن قرار دارد سخن میگفت نه اینکه هر دو را در کنار هم مطرح کند. در بحث عفاف و حجاب نیز باید علاوه بر تبیین این موضوع در جامعه، به بحث تشویق و تنبیه نیز توجه داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد:در هر کجای دنیا قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید افراد آن جامعه قوانین را اجرا کنند. در ایران نیز قانون عفاف و حجاب وجود دارد که باید اجرا شود. گناه علنی و آشکار جرمی است که باید عواقب آن را برای خانوادهها مطرح کنیم و مسئولان امر باید با کسانی که لباسهای نامناسب را در سطح جامعه ترویج میدهند و آن را به فروش میرسانند برخورد کنند.

افتخاری تأکید کرد:این همه در کشورهای خارجی با راهانداختن کمپینهایی درصدد هستند که حجاب را در جامعه کمرنگ کنند اما این را مد نظر داشته باشید که در آمریکا و سایر کشورهای اروپایی کمپینهای عفاف و حجاب توسط مردم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب راهاندازی شده است و حتی تعداد آمار مسلمانان نیز در بین آنها به طرز قابل توجهی در حال افزایش است. از خلقت آدم تاکنون همواره قوانین در سطح جوامع مختلف وجود داشته است که رعایت اکثر آنها به نفع خود مردم است. اگر کودکی دارویی که برای او تجویز شده است را نخورد باید از طریق دیگری وارد شد تا به سلامت او آسیبی وارد نشود. حجاب نیز در حقیقت باعث میشود که زنان ما مقاومتر در جامعه بایستند و به اهداف خود برسند.

وی گفت: کشورهای اروپایی از ایدئولوژی حجاب میترسند و بر همین اساس مسئولان ما باید به این باور برسند که حجاب یک مقوله ارزشمند است و مردم نیز به این بلوغ برسند که حجاب نمیتواند منابع پیشرفتهای آنها شود. اگر ما زیباییهای حجاب را مطرح کنیم دیگر شاهد این گونه کمپینها در جامعه نخواهیم بود. آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و... همگی باید زیباییهای حجاب را برای دختران کم و سن سال ما و حتی حیا را برای پسران مطرح کنند. خیلی از افراد جامعه ما با زیباییهای حجاب آشنا نیستند.

وی در ادامه با ارائه تعریفی از حجاب گفت: از نظر من حجاب جلوههای زیبایی زنان را پوشیده میکند و باعث میشود که فکر، اندیشه و منطق آنها در جامعه حاکم شود و از طریق ترویج حجاب است که زنان جامعه ما میتوانند اندیشههای درست خود را به جامعه القا کنند و از این طریق در جامعه نیز مصون بمانند.

همچنین الله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه هر کتابی برای گرفتن مجوز اولیه چاپ مورد بررسی مسئولان امر در وزارت ارشاد قرار می گیرد، گفت: در مورد کتاب هایی که برای بار اول مجوز نشر می گیرند و سپس از ادامه چاپ آنها جلوگیری می شود ذکر دلائل و ادله محکمه پسند لازم است و وزرات ارشاد پذیرفته نیست بدون هیچ دلیلی مانع چاپ مجدد کتابی شود که بار اول خود آن را تائید کرده است.

وی عنوان نمود: کتاب «نقدی علمی بر سند 2030» هم یک بار چاپ شده و قطعا” مورد تایید وزارت ارشاد بوده است لیکن نباید اکنون با وجود استقبال مردم جلوی چاپ دوم آن از سوی وزارت ارشاد بدون دلیل گرفته شود.

وی ابراز نمود: باید نسبت به موضوع چاپ و نشر وآگاهی بخشی درست به مردم توجه جدی در کشور صورت گیرد، بخصوص در مورد سند 2030 که قصد تغییر سبک زندگی مردم و غربی نمودن آن را دارد لذا اگر ایراداتی هم در کتاب های آگاهی بخش و انتقادی بر سند 2030 وجود دارد باید ایرادات به صورت شفاف بیان و رفع شود نه اینکه از چاپ مجدد کتاب بدون هیچ دلیل و منطقی جلوگیری شود.

افتخاری با اشاره به برنامه بیگانگان در کشور برای تغییر اعتقادات و باورهای مذهبی مردم در غالب اجرای سند 2030، اظهار داشت: امروز همه مسئولان به خصوص اصحاب مطبوعات و رسانه ها و فعالان فضای مجازی و منبر داران و تریبون داران مسئول آگاهی بخشی به مردم از خطرات موجود از جمله خطرات اجرای سند 2030 در کشور هستند.

وی افزود: قوه قضاییه نیز باید با فراهم نمودن بستر ارتباطی و رسیدگی فوری به شکایات مردمی در موردحوادث ناگواری چون حادثه مدرسه غرب تهران که می تواند متاثر از اجرای سند 2030 در کشور باشد به برخورد قاطع با عوامل آن پرداخته واقدامات پیشگیرانه لازم را عملی نماید.

وی اذعان نمود: ممکن است افرادی ناآگاهانه سبب ممانعت از آگاهی بخشی به مردم نسبت به سند 2030 شوند و یا آگاهانه و عمدی به خاطر تعهداتی که به عنوان مسئول یا غیر مسئول به بیگانگان دارند چنین کاری کنند که در هرصورت باید موضوع بررسی و پیگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز مسئولان باید تلاش کنند که فرمایشات مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف بخصوص مقابله با اجرائی شدن سند 2030 روی زمین نماند چرا که مردم و خانواده های ایرانی باید امنیت داشته باشند و از تعرض و آسیب دشمن در امان باشند لیکن همه برنامه های اجرائی در کشور بخصوص در بعد آموزش باید طبق قانون اساسی کشور صورت گیرد امری که در بحث تساوی جنسیتی سند 2030 برای اجرا در کشور با شعارهای عوام فریبانه کاملا”در تضاد با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است.

https://shoma-weekly.ir/fbKGL4