شهرستانها

ارمغان کلید تدبیر چه بود؟

در قضیه برجام هم که رئیس جمهور آن را فتح الفتوح نامید علیرغم گذشت یکسال عملاً گشایش قابل قبول و مشهودی در زندگی مردم احساس نمی شود.

سید موسی بلادیان- جناب آقای دکتر حسن روحانی شنبه (15 آبان) نمایشگاه بزرگ مطبوعات را افتتاح و از اهمیت و جایگاه مهم آن سخن گفتند.

حضور ریاست محترم جمهوری در بین ارباب جراید فی نفسه اقدامی دلگرم کننده و تحسین برانگیز است . ایشان نقش مطبوعات را بسیار تاثیر گذار دانستند و رعایت احترام نویسندگان و تحمل انتقادات آنها را برای جامعه لازم دانستند.

رئیس جمهور محترم ادامه دادند که « اگر اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل نگران امنیت خود و راه و شغل و کار و خط و قلم خود باشند چگونه می توانند امنیت را بیافرینند.

با قلم شکسته و دهان بسته از او کاری ساخته نیست . نشکنیم قلمها را به بهانه واهی ، نبندیم دهان ها را به بهانه های غیر انسانی».

این جلسه درست دو روز بعد از راهپیمایی پر شکوه سیزده آبان روز مبارزه با استکبار و روز مرگ بر آمریکا بود.در خصوص فرمایشات ریاست محترم جمهوری به عنوان یک نویسنده که همواره سعی بر حفظ حقوق دیگران و احترام به مردم بویژه مسئولین محترم دارم و بارها شنیده ایم که "کونوا نقاد الکلام” بنابراین در جهت اصلاح و پیشرفت و روششنگری انتقاداتی را وارد می دانم و آن اینکه درست در همان روز افتتاحیه برخی از نویسندگان جراید با شکایت مسئولین دولتی و حتی منسوبین ریاست محترم جمهوری به دادگاه احضار شده بودند تا به اعتراضات وارده پاسخگو باشند. آقای رئیس جمهور که بارها اعلام فرموده اند که از انتقاد هراسی ندارند و ازآن استقبال می کنند. بارها منتقدین خود را به جهنم حواله داده و آنان را بی سواد ، عقده ای ، افراطی و.... نامیده اند. به نظر می رسد که انتقاد از همه آزاد است اما اگر به مسئولین دولتی و شخص رئیس جمهور باشد پسندیده نیست.

رئیس جمهور محترم نکته دیگری را مطرح کردند که به هیچ وجه قابل قبول نیست . ایشان در سخنرانی آن جلسه پرسشی مطرح کردند که چرا ما جوری رفتار کردیم که آمریکا به تحریم ما رای دهد؟

این سوال را اگر یک فرد بی اطلاع مطرح
می کرد شاید قابل اغماض بود اما شخصیتی عالیقدر که سالها به نفع نظام سخن گفته و افتخار آن را داشته که از امام خمینی(ره) کسب فیض کند و به خوبی می داند که همه بدبختی ها و تحقیر ملت بزرگ ایران قبل از انقلاب ناشی از تسلط آمریکایی ها در ایران بود .

آمریکا بود که کودتای 28 مرداد سال 1332 را هدایت کرد و 25 سال هزاران ایرانی زندانی ، شهید و شکنجه شدند. از روز اول پیروزی انقلاب، تمامی مشکلات و خیانتهای وارده بر ایران اسلامی ناشی از توطئه های آمریکا بوده است و شگفت آور نیست که امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید و فرمود مرگ بر آمریکا را هرگز فراموش نکنید.

در قضیه برجام هم که رئیس جمهور آن را فتح الفتوح نامید علیرغم گذشت یکسال عملاً گشایش قابل قبول و مشهودی در زندگی مردم احساس نمی شود.

جناب رئیس جمهور محترم که در فعالیت های انتخاباتی خود در سال 1392 با نشان دادن کلیدی می فرمود 100 روزه مشکلات اساسی را بر طرف می کند ضرورت دارد که بفرمایند که کلید تدبیر برای مردم چه ارمغانی آورده است . امید است ریاست محترم جمهوری این گونه مطالب انتقادی را ناشی از عقده گشایی نداند و نویسنده را افراطی به حساب نیاورد. امید است جناب رئیس جمهور محترم با توکل به خدا و پیروی عملی از امام خامنه ای )حفظه ا...) از فرصت باقیمانده نهایت استفاده را ببرد و با کار مخلصانه قلب مبارک آقا امام زمان(عج) را شاد کند.

*دبیر خوزستان
https://shoma-weekly.ir/NNVydH