شهرستانها

ارمغان ماندگار شهید شوشتری برای سیستانی‌ها و بلوچ‌ها

شهادت سردار شوشتری ، سردار محمد زاده و جمعی از همکارانشان در کنار کودکان و سران طوایف بلوچ و اهل سنت منطقه بیانگر اوج وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت است و ما باید این پیام وحدت را که شهدای وحدت با نثار خون خودشان ایجاد کردند قدر بشناسیم و به گوش جهانیان برسانیم. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
غلام محمد طاهری- سردار شهید شوشتری پیام آور وحدت بین شیعه وسنی در سیستان و بلوچستان بود، یکی از بزرگترین جنایات تروریستی عبدالمالک ریگی، شهادت شهید شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بود، اما شهادت این سردار رشید اسلام بار دیگر مهر تآًییدی شد بر تأثیرات فرهنگی و امنیتی که شوشتری در مدت حضورش در سیستان و بلوچستان برای مردم منطقه انجام داد. او که در بین همرزمانش گفته بود: آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تکه تکه شود، به آرزوی خودش رسید.
اقدامات شهید شوشتری در مدت کوتاه  خدمتش در استان سیستان و بلوچستان تأثیر فراوانی در جوشش وسیع اجتماعی اتحاد و وحدت بین مردم استان داشت. احداث بیمارستان صحرایی، تلاش برای کار آفرینی در مناطق محروم استان با هدف سر و سامان دادن به جوانان بلوچ  و تقویت حس  وحدت و اخوت  دینی  بین شیعه و اهل سنت از جمله اقدامات ارزشمند شهید شوشتری در سیستان  و بلو چستان  بود .
ورود سردار شوشتری  به سیستان و بلوچستان  و توجه ویژه به قبایل و طوایف استان با همکاری  و همراهی سایر افراد تأثیر گذار و دستگاههای امنیتی و انتظامی باعث شد بسیاری از بحران ها و چالشهایی که استکبار و مزدوران داخلی و خارجی در استان ایجاد کرده بودند کنترل شود.
جلسات متعدد سردار شوشتری با علما و سران  طوایف بلوچ و اهل سنت  منطقه نتیجه داده بود و معتمدان بلوچ از اینکه می توانستند بیش از پیش در حفظ مرزهای میهن اسلامی نقش آفرینی کنند، خرسند و شادمان بودند. دفاع از میهن اسلامی که به مثابه ناموس آنان بود، عملی ارزشمند و برخواسته از غیرت دینی آنان به شمار می رفت، نقشه های دشمن نقش بر آب شده بود وتمام توطئه های شوم استکبار در ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت در حال خنثی شدن بود.
 استکبار جهانی که دچار ضعف شده بود از سر خشم و نا امیدی و با توسل به عوامل مزدور خود دست به جنایتی شوم زد تا شاید مانع به ثمر نشستن اقدامات وحدت آفرین سردار شوشتری در سیستان و بلوچستان شود.  اما شهید شوشتری در آخرین اقدام خود با نثار خونش وحدت و امنیت پایدار را برای منطقه به ارمغان آورد. نزدیکان وی بارها این جمله را از سردارشنیده بودند که  «امیدوارم ریخته شدن خون من در استان سیستان و بلوچستان  امنیت  و  وحدت پایدار را برای مردم منطقه به ارمغان بیاورد» شناسایی  افراد مخل امنیت در استان و جدا کردن آنها از سایر افراد از مهمترین کارهای انجام شده توسط این شهید بزرگوار بود.
شهادت این شهدا که در راستای امنیت و خدمت به مردم استان بود بیش از پیش شیعه و سنی رامنسجم تر کرد تا امروز با اتحاد ، همدلی  و یکپارچگی خود در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کنند که این اتحاد الگو گرفته از خدمات ارزنده این شهدا در استان بوده است .
شهادت سردار شوشتری ،  سردار محمد زاده و جمعی از همکارانشان در کنار کودکان  و سران طوایف بلوچ و اهل سنت منطقه بیانگر اوج وحدت و همدلی شیعه و اهل  سنت است و ما باید این  پیام وحدت را که شهدای وحدت با نثار خون خودشان ایجاد کردند قدر بشناسیم و به گوش جهانیان برسانیم. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.
*دبیر استان سیستان وبلوچستان


https://shoma-weekly.ir/h34DRz